20 رفتار نادرست اينترنتي - و نحوه رفع آنها

۲۲ بازديد

20 رفتار نادرست اينترنتي - و نحوه رفع آنها

توصيف همه چيزهاي بد در اينترنت غيرممكن است. هكرها، ويروس‌ها، كلاهبرداري ها و بسياري موارد خطرناك ديگر به صورت آنلاين ديده مي‌شود. وظيفه ما اين است كه تا جايي كه مي‌توانيم از خود محافظت كنيم. متأسفانه، بسياري از كاربران اينترنت وقتي صحبت از امنيت آنلاين آن‌ها مي‌شود، بي خيال و بي دقت هستند. هنگام استفاده از Wi-Fi عمومي رايگان، برخي از خريدهاي آنلاين را انجام دهيد. پرونده‌ها را از وب سايت‌هاي طراحي شده بارگيري كنيد. و البته ايجاد رمزهاي عبور آسان براي حدس زدن زيرا "هيچ كس به هك حساب‌هاي من اهميتي نمي‌دهد." هيچ راهي براي توجيه اين اقدامات خطرناك وجود ندارد. بنابراين، در اينجا يك ليست مفيد از 20 عادت برتر آنلاين بد وجود دارد كه بايد در اسرع وقت آنها را تغيير دهيد.

ترك عادت‌هاي بد آنلاين (و جايگزيني آنها با عادت‌هاي خوب)

اگرچه روش‌هاي بي شماري وجود دارد كه مي‌توانيد از طريق اينترنت مشكلات ايجاد كنيد، اما اين 20 عادت خطرناك اينترنتي بسيار رايج هستند كه نمي‌توان آنها را ناديده گرفت. پس بياييد آستين‌ها را بالا بزنيم و يكي يكي آنها را صاف كنيم.

 

1. از رمز عبور يكسان براي همه موارد استفاده كنيد

اين يكي از بدترين عادت‌هاي ديجيتالي است كه بايد داشته باشيد. اگر يك هكر به نحوي موفق به دريافت اين رمز عبور واحد شود كه براي هر ورود از آن استفاده مي‌كنيد، براي دسترسي به همه حساب‌هاي آنلاين شما مشكلي نخواهد داشت. بنابراين تنبل نباشيد و هر بار كه يك حساب كاربري جديد ايجاد مي‌كنيد، به خصوص براي سايت‌هاي بانكي يا خريد، يك رمز عبور منحصر به فرد و قدرتمند ارائه دهيد. همچنين مي‌توانيد با استفاده از يك مدير رمز عبور مطمئن، تمام رمزهاي عبور بي نظير خود را به خاطر بسپاريد.

 

 

2. به روزرساني هاي نرم افزار را ناديده بگيريد

شما، من و اكثر كاربران به روزرساني هاي نرم افزاري را آزار دهنده مي دانيد زيرا تمايل دارند كه فقط وقتي فرصت نداريد با آنها كنار بياييد ظاهر شوند. بنابراين كاري كه معمولاً انجام مي‌دهيد فشار دادن دكمه "به تعويق انداختن" است، فكر مي‌كنيد بعداً به آن باز خواهيد گشت. اما شما هرگز اين كار را نمي‌كنيد.

 

به روزرساني برنامه‌هاي ضد ويروس / ضد بدافزار براي اطمينان از محافظت دستگاه شما در برابر تهديدات مخرب بسيار مهم است. اگر نمي‌خواهيد مرتباً به روزرساني ها را بررسي كنيد، فقط برنامه‌هاي خود را فعال كنيد تا اين كار را به صورت خودكار انجام دهند.

 

3. بارگيري نرم افزار رايگان

انواع نرم افزارهاي رايگان به صورت آنلاين در دسترس هستند. همچنين مي‌توانيد وب سايت‌هايي پيدا كنيد كه نرم افزارهاي رايگان قابل بارگيري با بارگيري را ارائه مي‌دهند. قبل از بارگيري هر چيزي از آن، بايد از خود بپرسيد "چرا  فيلترشكن رايگان است؟"

 

معمولاً پاسخ اين است كه يا داده‌هاي زيادي در مورد شما جمع آوري خواهد كرد، شما را با تبليغات بمباران مي‌كند، آن‌ها را به سرقت مي‌برد (و بنابراين غيرقانوني)، يا در واقع بدافزار را پنهان مي‌كند. بنابراين، هميشه بايد هنگام بارگيري هر نوع نرم افزار بسيار مراقب باشيد. بررسي‌ها را بخوانيد، از قانوني بودن سايت مطمئن شويد و برنامه آنتي ويروس خود را تهيه كنيد - فقط در موارد خاص.

 

 

4- از احراز هويت دو عاملي استفاده نمي‌شود

در حالي كه 2FA دسترسي به پرونده‌ها و ايميل‌هاي شخصي شما را براي هكرها بسيار دشوار مي‌كند، هنوز هم افراد زيادي از اين ويژگي امنيتي عالي استفاده نمي‌كنند.

 

احراز هويت دو عاملي يك لايه امنيتي بيشتر به حساب شما اضافه مي‌كند و در بسياري از سرويس‌هاي آنلاين از جمله Gmail، Google Drive، iCloud اپل، توييتر و فيس بوك در دسترس است.

 

 

5. بدون محافظت از صفحه قفل

تا زماني كه تلفن خود را بدون حتي يك ثانيه مراقب نگذاريد، كافي است از آن محافظت كنيد: الگوي، پين يا رمز عبور.

 

اگر صفحه خود را قفل نكنيد، هركسي مي‌تواند بدافزار يا جاسوس افزار را روي تلفن شما نصب كند بدون اينكه متوجه شويد. همچنين بايد مكان از راه دور را فعال كرده و در صورت امكان آن را حذف كنيد تا اگر شخصي به تلفن شما حمله كرد، بتوانيد تمام اطلاعات شخصي خود را از راه دور حذف كنيد.

 

 

6. بدون رمز رايانه

افراد اطلاعات شخصي و حساس بسيار بيشتري را در كامپيوترهاي خود بيش از هرجاي ديگر ذخيره مي‌كنند، اما اغلب براي محافظت از آنها كاري نمي‌كنند. نصب نرم افزارهاي جاسوسي يا سرقت اطلاعات شخصي شما را براي كسي آسان نكنيد. يك رمز عبور بر روي رايانه خود قرار دهيد و هنگام ترك آن - حتي براي چند دقيقه - آن را قفل كنيد.

 

 

7. بدون برنامه‌هاي ضد ويروس و برنامه‌هاي ضد ويروس

اگرچه ناديده گرفتن به روزرساني هاي آنتي ويروس يك عادت ديجيتالي بد است، اما كمبود نرم افزار براي محافظت از شما در برابر تهديدات مخرب حتي بدتر است. بنابراين اكنون زمان مناسب براي انجام برخي تحقيقات و ايمن سازي برنامه‌هاي قابل اطمينان ضد ويروس و ضد بدافزار است. علاوه بر اين، براي يك لايه امنيتي بيشتر اين نام مجاز نمي باشد نصب كنيد و هميشه اين سه مورد را به روز نگه داريد.

 

اگر وام آني و بدون ضامن مي‌خواهيد، وام طلا بگيريد

۲۴ بازديد

اگر وام آني و بدون ضامن مي‌خواهيد، وام طلا بگيريد

 

چرا مردم ترجيح مي‌دهند بجاي فروش طلاي خود وام بگيرند؟

 اكنون كه در مدت كوتاهي قيمت طلا به شدت افزايش يافته است، بسياري از مردم بازار طلا را به عنوان بازاري براي افزايش ارزش سرمايه خود مي‌دانند و تمايلي به فروش آن سرمايه ندارند. از طرف ديگر، براي برخي از افراد علاوه بر ارزش مادي، طلا داراي ارزش معنوي نيز مي‌باشد زيرا به عنوان هديه از شخص خاصي دريافت مي‌شود، يادآور يادگاري يا سوغات خاصي از عزيزي است كه درگذشته و مطمئناً آنها سعي كنيد آن را حفظ كنيد. در اين موارد، رهن طلا در بانك و حل مشكل مالي با گرفتن وام طلا بهترين راه حلي است كه مي‌توانيد پس از تسويه حساب وام، طلا را بازپرداخت كنيد.

https://teletype.in/@talaparsi/v6J7-uffM

 

 

عدم نياز به ضامن، مزيت ديگر وام طلا است

بسياري از مردم هنگام نوبت گرفتن وام از بانك‌ها نااميد مي‌شوند زيرا ضامن ندارند. اين امر در سالهاي اخير با كاهش استخدام رسمي بيشتر مشخص شده و افراد معدودي از بستگان وي كه به وي اطمينان كامل دارند، خانواده يا دوست كارمند دولت دارند. بنابراين وام طلا كه نيازي به ارائه ضامن براي آن نيست و طلاي سپرده شده در بانك خود ضامن وام است، به نفع افراد زيادي است.

 

 

https://www.allforxi.com/users/tala2021/

آيا با واريز سكه در بانك مي‌توان وام طلا گرفت؟

نكته جالب در مورد وام‌هاي طلا اين است كه وام طلا فقط به طلاي تزئيني داده مي‌شود و بانك كارگشايي يا ساير مؤسسات ارائه دهنده اين وام سكه‌هاي طلا را به عنوان وثيقه براي دريافت وام طلا قبول نمي‌كنند.

 

 

 

پرداخت اقساط و پرداخت طلاي سپرده شده در بانك

هر بانك يا موسسه مالي كه از آن وام طلا دريافت كرده‌ايد، شرايط بازپرداخت اقساط خود را دارد. اين شرايط ممكن است شامل پرداخت مدت و اقساط يكبار مصرف حداكثر پس از يك سال باشد، در اين صورت شما مي‌توانيد پس از تسويه حساب در زمان تعيين شده تمام طلاي خود را از بانك خارج كنيد يا به صورت اقساط ماهانه بازپرداخت كنيد، كه در برخي از بانك‌ها مي‌توانيد طلا را برگردانيد تا چه مقدار اقساط وام خود را پرداخت كنيد. به عنوان مثال، اگر 25? وام خود را بازپرداخت كنيد، مي‌توانيد يك چهارم طلاي متعهد را از بانك دريافت كنيد.

 

 

 

آيا مي‌توان بدون گرفتن وام، طلا را در بانك سپرده گذاري كرد؟

به دليل امنيت بالايي كه هنگام نگهداري طلا در بانك وجود دارد، بسياري از افراد حتي اگر قصد گرفتن وام طلا را ندارند، تمايل دارند سپرده‌هاي خود را در بانك واريز كنند. اين امكان نيز وجود دارد و بانك‌ها در ازاي دريافت كارمزد درصدي از طلاي شما محافظت و امنيت لازم را ايجاد مي‌كنند كه بسته به شرايط متفاوت از بانكي به بانك ديگر متفاوت است.

 

 

 

شرايط اخذ وام از بانك سامان براي خريد خودرو چيست؟

وام خودرو يكي از محبوب‌ترين تسهيلات براي بانك‌ها به دليل افزايش شديد قيمت خودرو در ماه‌هاي اخير است. در اين راستا افرادي كه قصد اخذ وام خودرو از بانك سامان را دارند مي‌توانند با داشتن شرايط و مدارك لازم از اين بانك وام دريافت كنند.

 

 

 

شرايط وام از بانك سامان براي خريد ماشين:

 

وام بانك سامان براي خريد خودرو معادل 80? قيمت خودرو و تا سقف اعلام شده توسط بانك در سال جاري است. اين وام مزايايي مانند اقساط بلند مدت (حداكثر 36 ماه) دارد و هزينه كمتري نسبت به خريد اتومبيل به عنوان اجاره دارد.

 

همچنين يكي ديگر از مزاياي دريافت وام از بانك سامان براي خريد خودرو اين است كه در صورت تعهد سند ملكي، مي‌توانيد علاوه بر اين وام از ساير امكانات رفاهي بانك سامان نيز بهره مند شويد.

 

 

 

شرايط اخذ وام خودرو از بانك سامان شامل موارد زير است:

 

 

اتومبيل خريداري شده بايد اتومبيل جديدي باشد كه توسط شركت‌هاي اتومبيل سازي داخلي توليد شده باشد.

 

در صورت استفاده از اتومبيل خريداري شده، حداكثر مدت استفاده بايد فقط يك سال باشد، يعني. بايد به مدت يك سال استفاده شود

 

خريد را مي‌توان هم شركت‌ها و هم فروشگاه‌هاي نمايندگي‌هاي فروش اتومبيل محلي و اشخاص ديگر انجام داد.

 

ضمانت اخذ وام خودرو از بانك سامان بايد به همراه سپرده يا 20? وديعه همراه با سند ملك باشد.

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

۲۴ بازديد

روش هاي مصرف زعفران و خواص آن

 

?زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

زعفران گياه اعجاب انگيز با خواص بي نظير است كه احتمالا در مورد اهميت آن و تاثيري كه روي سلامت شما دارد بسيار شنيده ايد و اين كه نمونه مرغوب و با كيفيت آن در بازار كشورمان به مراتب كم تر پيدا مي شود.

در درجه اول بايد بگوييم كه اين گياه با توجه به كمياب بودن و نحوه رشد قيمت عموما بالايي دارد، اما خريد آن از برخي مراكز با قيمت ايده آل مي تواند گزينه مناسبي باشد.

 

فراموش نكنيد كه زعفران روش هاي مصرف مختلفي دارد و در صورتي كه با يكي از آن ها كنار نمي آييد مي توانيد به شكل ديگر مصرفش  كنيد اما به هر حال فراموش نكنيد كه گياه زعفران بي نظير است و همواره تجربه آن در كنار تغذيه روزانه مي تواند باعث جلوگيري از بروز انواع بيماري هاي سخت شود.

پس همواره زعفران را هر چند اندك در برنامه غذايي خود حذف كنيد.

زعفران را مي توان گياه شفابخش و معجون سلامتي دانست كه در ايران از گذشته تاكنون محبوب بوده است و موجب اتفاقات مثبتي در سيستم بدن و براي كودكان و نوجوانان در سيستم رشد مي گردد.

مهم ترين فوايد گياه زعفران

افزايش سطح و ضريب ايمني بدن در برابر انواع بيماري ها توسط زعفران به بهترين شكل انجام و تقويت مي شود، در واقع مسئله اين است كه زعفران سبب مي شود تمامي درد هاي عضلاني ، بيماري هاي سخت جسماني زود تر و بهتر رفع گردند، بعلاوه اين كه با بهبود وضعيت ويتامين سي بدن مي تواند روند درمان انواع زخم ها را بهبود بخشيده و در نهايت سبب تكثير حداكثري گلبول هاي سفيد مي شود.

منبع تشكيل گلبول هاي سفيد نيز ويتامين C است كه حجم عظيمي از آن در زعفران يافت مي شود و در واقع بهترين منبع آن خواهد بود، امروزه شما امكان خريد اينترنتي زعفران نيز داريد و مي توانيد آن را از فروشگاه هاي معتبر با نماد اعتماد و كسب و كار هاي اينترنتي سفارش دهيد.

تحويل آن نيز در كم ترين زمان ممكن به سرعت انجام مي گردد و به هيچ عنوان نقصي در اين روش هاي خريد وجود ندارد چون مشخصات كتبا به شما اطلاع داده مي شود.

با افزايش گلبول هاي سفيد سيستم ايمني بدن شما به مراتب در چند سطح قوي و قوي تر مي شود.

در اين بين همين طور مي توانيد از زعفران به عنوان يك آنتي بيوتيك استفاده كنيد كه عملكرد خارق العاده اي دارد.

افزايش گردش خون و سلامت قلب با زعفران

اگر بخواهيم در مورد خواص زعفران بگوييم، در موارد ديگري كه بيشتر از زعفران شنيده مي شود مي توان به بهبود جريان گردش خون اشاره كرد كه توسط رگ ها انجام مي شود و در صورت بالا بودن چربي اين كار توسط زعفران به حالت ابتدايي و سلامت و پاكسازي چربي رگ ها بر مي گردد.

 

براي كساني كه دچار گرفتگي مسير قلب شده اند پيشنهاد مي شود كه هر هفته تغذيه اي در كنار زعفران را داشته باشند تا وضعيت آن ها بهبود پيدا كرده و در نهايت حركت خون در مسير رگ ها با سرعت متعادل تري انجام گردد.

جلوگيري از افزايش فشار خون و فشار روي رگ ها نيز توسط زعفران انجام مي شود و در نهايت سلامت قلب را به همراه خواهد داشت، از ياد نبريد كه وقتي سيستم قلب از كار افتاده باشد، جريان خون با سرعت كم تري به حركت در آمده و خطرات زيادي به همراه خواهد داشت.

اگر بخواهيم در مورد خريد اينترنتي زعفران به شما اطلاعات بيشتري شرح دهيم بايد بگوييم كه امكان خريد آن به صورت خالص و با كيفيت بالا و مبدا توليد كننده و فروش معتبر وجود دارد كه البته گاهي توسط سايت هاي سودجو تنها طعم دهنده و عصار ناخالص اين گياه در دسترس قرار مي گيرد. 

كنترل ديابت و قند خون توسط زعفران

ديابت را يكي از سخت ترين و بدترين بيماري ها مي دانند كه انسان ها به آن دچار مي شوند و در واقع اين مشكل زماني رخ مي دهد كه سيستم بدن امكان توليد انسلين كافي را نداشته باشد، اما اگر در مورد خواص جادويي ديگر زعفران نيز به شما عزيزان شرح دهيم بايد بگوييم كه زعفران مي تواند در كنترل قند خون و ديابت نيز به شما كمك ويژه اي كند.

منگنز در زعفران وجود دارد كه به عنوان يك ماده مهم براي بدن مي تواند سريع تر روند كنترل قند خون را بهبود بخشيده و در نهايت موجب تنظيم شدن آن گردد.

اگر بسيار درگير اضطراب هستيد و كل زندگي شما را بر هم زده است ما بايد خواص زعفران را اين بار به صورت ويژه به شما عزيزان شرح دهيم و بگوييم كه مهم ترين مسئله در مورد زعفران شاداب شدن شما پس از استفاده از آن است.

بسياري از ما در زندگي امروزه درگير استرس، اضطراب، ترس و حتي وسواس مي شويم، زعفران هورمون هاي مفيد را در بدن آزاد مي سازد.

روش هاي استفاده از زعفران

شما نبايد به هيچ عنوان زعفران را روي حرارت مستقيم قرار دهيد، در واقع بافت هاي آن آسيب پذير هستند و با دماي كمي كه به آن ها منتقل مي شود در نهايت مي توانيد از زعفران استفاده كنيد.

 

بعلاوه اين كه آسيب كردن آن بر اساس گفته پزشكان بهترين و ايده آل ترين روش است و حتما مي توانيد در كنار برنج، غذاي روزانه، نوشيدني ها از زعفران استفاده كنيد، البته كه ايراني ها به كباب زعفراني علاقه شديدي دارند و هيچ منعي نيز در اين باره وجود ندارد.

اما بهتر است كه حتما زعفران اصل و درجه يك را تهيه كنيد تا به هيچ عنوان هزينه شما هدر نشده و همين طور كيفيت عالي را تجربه كنيد.

بهتر است كه زعفران تحت تاثير دماي بالا قرار نگرفته و تنها از حرارت غذا دور از حرارت مستقيم استفاده گردد تا خواص لازم را رها كرده و شما بتوانيد از آن استفاده كنيد.

مي توانيد از هاون هاي كلاسيك و سنتي و آسيب هاي برقي براي استفاده از زعفران به شكل پودر استفاده كنيد.

حتما زعفران را به اندازه نياز پودر كنيد تا خواص خود را در دراز مدت از دست ندهد.

خواص دارويي بي نظير زعفران

از جمله خواص مهم و كليدي ديگر كه در مورد زعفران مي دانيم، بهبود عملكرد سيستم هاي عصبي و گيرنده هاي بدن است، بخصوص افراد مسني كه با بي حس شدن بدن روبرو مي شوند و مشكل آن ها كمبود ويتامين دي نيست.

در اين شرايط مي توانيم بگوييم كه جلوگيري از سرطان اصلي ترين و كليدي ترين خاصيتي است كه ما مي توانيم در زعفران مشاهده كنيم.

آنتي اكسيدان هاي موجود در زعفران خاصيت جادويي و عملكرد فوق العاده اي را در دراز مدت از خود نشان مي دهند و بدن شما را در برابر چنين آسيب هايي مقاوم مي سازند.

كاهش درد در بيماري هاي عضلاني و مربوط به ماهيچه ها نيز توسط پزشكان اثبات شده است، البته شما نبايد مقدار زيادي از زعفران را در هفته استفاده كنيد كه خطرات خاص خود را بروز مي دهد و به بدن شما آسيب هاي سختي مي زند.

در صورتي كه درگير اختلال سيستم هضم هستيد و مي خواهيد به اين روند كمك نيد بهتر است كه زعفران را به صورت دوره اي و ماهانه حتما در تغذيه خود حفظ كنيد و نوع با كيفيت آن را به صورت مستقيم از فروشگاه هاي معتبر تهيه فرمائيد.

هم چنين محققان دريافته اند كه مصرف زعفران براي درمان افسردگي مي تواند به اندازه هاي داروهاي ضد افسردگي مفيد واقع شود. براي مطالعه بيشتر به مقاله لينك شده مراجعه كنيد.

 

منبع : افكار نيوز

دوربين مداربسته ديد در شب

۲۵ بازديد

دوربين مداربسته ديد در شب

 

عشق دوربين!

كارور” نويسنده آمريكايي، مجموعه داستاني دارد با عنوان «وقتي از عشق حرف مي‌زنيم از چه حرف مي‌زنيم؟!» البته در اينجا ما را با داستان و نويسنده و عشق كاري نيست، اما بايد قبول كرد بسياري از مشتريان ايراني «عشق» بهترين‌ها را دارند، بي آن كه سطح نياز خود را سنجيده باشند. بسياري از ما پيش از آن كه نياز امنيتي فضاي تحت نظارت خود را ارزيابي كرده و مشخصات فني دوربين مداربسته متناسب را برآورد كرده باشيم، به دنبال گران‌ترين يا بهترين دوربين مداربسته بازار مي‌گرديم. در حالي‌كه لزوماً گران قيمت‌بودن محصول نشان‌دهنده كارايي آن در هر محيطي نبوده و قيمت پايين‌تر كاهش كيفيت را مشخص نمي‌كند؛ در اين باره حرف خواهيم زد!

فيلتر مادون قرمز يا فيلترينگ مادون قرمز

يكي از اشتباهات رايجي كه در نوشتن و همين‌طور مرور محتواهاي بي‌شمار مربوط به قابليت ديد در شب و تصويربرداري در تاريكي دوربين‌ها رخ مي‌دهد، استفاده از عبارت «فيلتر مادون قرمز» است؛ اين عبارت به سبب معنايي دوپهلوي خود غلط‌انداز است. فيلتر مادون قرمز مي‌تواند معادل IR-Pass يا IR-Cut باشد؛ دو كاربرد متضاد! فيلتر مادون قرمز (حالت اول) به فيلتري اشاره دارد كه پرتوهاي مادون قرمز را به خود جذب مي‌كند، در صورتي كه IR-Cut فيلتري است كه جلوي ورود اشعه مادون قرمز را به داخل دوربين در طول روز گرفته و كيفيت تصوير روز (روشنايي) را تضمين مي‌كند.

يك  دوربين مداربسته  مادون قرمز زبل!

ديد در شب دوربين مداربسته از دوربين مداربسته IP گرفته تا دوربين مداربسته AHD يا حتي دوربين‌ مداربسته آنالوگ اغلب با استفاده از از تعدادي ال‌اي‌دي مادون قرمز ممكن شده است. مشكل اين روش اشباع تصاوير يا همان Overexpose شدن تصوير است؛ با توجه به اينكه نور مادون قرمز ارسالي به همه‌چيز به‌طور يكسان تابانده مي‌شود، اجسام نزديك به دوربين دچار اشباع نوري شده و كيفيت تصوير آنها افت مي‌كند و به‌صورت نقاط سفيد ديده مي‌شوند. براي حل اين مشكل، سامانه مادون قرمز هوشمند Smart IR بر روي دوربين‌هاي مداربسته نصب گرديده كه نور انداخته شده بر موضوعات تصويربرداري را متناسب با فاصله تنظيم مي‌كند.

حذف نور مادون قرمز؛ دنياي مجازي/ دنياي واقعي

استفاده از حذف‌كننده نور مادون قرمز، براي تمام دوربين‌هاي مداربسته داراي قابليت ديد در شب لازم است. به اين معنا كه هر چيزي در طول روز از خود علاوه بر بازتاب نور مرئي، پرتوي مادون قرمز ساطع مي‌كند. اين دو نوع پرتو دريافتي در شكل‌گيري تصوير اختلال ايجاد كرده، وضوح تصوير را متاثر مي‌سازند؛ دوربين به دو صورت مكانيكي يا الكترونيكي يا سخت‌افزاري و نرم‌افزاري نور مادون قرمز را حذف مي‌كنند.
بديهي است كه حذف نور به صورت واقعي از حذف نرم‌افزاري اثر پرتو مادون قرمز بر از تصوير، كيفيت و قيمت بالاتري خواهد داشت.

از چه حرف مي‌زنيم؟!

براي نظارت بر يك انبار كوچك با ابعادي در حدود 5 متر در 3 متر كافي است از براي مثال مي‌توان از يك دوربين مداربسته ويوتك بولت استفاده كنيم كه قابليت ديد در شبي با برد موثر حدود 6 متر داشته باشد؛ مي‌توان به‌جاي هزينه‌كرد براي دوربيني با برد بيشتر و تصوير بهتر، آن را به امكاناتي چون تشخيص حركت مسلح كرد؛ يا اگر فضايي خالي مانند آسانسور نياز به مونيتورينگ دارد، سيستم مادون قرمز هوشمند از الزامات نيست. و در جايي مثل ورودي فرودگاه كه 365 روز سال به‌طور شبانه روزي روشن است، نيازي به استفاده از دوربيني با قابليت ديد در شب نخواهد بود و شايد يك دوربين مداربسته سامسونگ دام بدون IR افاقه كند! در نهايت آنچه كه ما از آن حرف مي‌زنيم، «تناسب» است؛ تناسب نياز و خريد دوربين مداربسته!

تي وي تي  

 

ديد در شب دوربين مداربسته چيست و چگونه عمل مي كند؟

 

دوربين مداربسته آنگونه كه از اسمش پيداست براي پوشش دهي 24 ساعته از يك مكان مي باشد و در تمام ساعات شبانه روز بدون وقفه بايد عمل كند.هنگام روز دوربين مدار بسته به خوبي عمل كرده و وظيفه پوشش دهي و نظارت مكان را با وضوح زياد انجام مي دهد. اما سازنده هاي دوربين مداربسته براي رفع مشكل دريافت تصوير در شب هنگام و در نور كم چه فكري كرده اند؟ با هم به بررسي تكنولوژي هاي دوربين مداربسته ديد در شب ميپردازيم.

ديد در شب بهتر با گشودگي بيشتر ديافراگم

در بسياري از دوربين هاي مدار بسته براي اينكه در شب از ديد بهتري برخوردار شوند از ديافراگمي با كشودگي بيشتر استفاده مي شود تا سنسور بتواند در شب نور بيشتري از محيط دريافت نمايد. اين همان تكنولوژي است كه اكنون در بسياري از گوشي هاي موبايل ديده مي شود. ديافراگم قطعه اي است كه بعد از لنز و قبل از سنسور قرار مي گيرد و ميزان دريافت نور از لنز به سنسور را تعيين مي كند.

دوربين مداربسته ديد در شب به واسطه باز شدن و نور گيري ديافراگم

هر چقدرعدد درجه بندي ديافراگم نزديك به يك باشد از گشودگي ديافراگم بيشتري بهره مي بريم و مقدار نور بيشتري در شب برخودار خواهيم شد. اما خب اين تكنولوژي نيز بي نقص نيست و گشودگي زياد ديافراگم در دوربين مداربسته ديد در شب، اين معضل را دارد كه عمق ميدان به شكل محسوسي كاهش يابد و مقدار نقاط فوكوس در يك تصوير كم شود. خوشبختانه به دليل اتوماتيك بودن ديافراگم، اين قطعه در طول روز نور كمتري را از خود عبور داده و عمق ميدان گسترده اي را پوشش مي دهد.

هايك ويژن

نقاط قوت استفاده از ديافراگم

  • ديد درشب دوربين مداربسته بدون استفاده از سخت افزار ارسال نور
  • نا محسوس بودن مكان دوربين و سمت لنز آن در شب
  • ديد در شب رنگي و تصوير مناسب

نقاط ضعف استفاده از ديافراگم باز

  • عمق ميدان كم و فوكوس محدود دوربين مداربسته
  • عدم توانايي دريافت تصوير در تاريكي مطلق
  • كم شدن سرعت شاتر و تاخير داشتن تصوير

استفاده از امواج مادون قرمز براي ديد درشب دوربين مداربسته

امواج مادون قرمز يا Infrared كه در اصطلاح IR نام دارد، نوعي از امواج نوري است كه با چشم غير مسلح انسان قابل ديد نمي باشد. اما سنسور دوربين مدار بسته بگونه اي طراحي شده كه مي توانند اين نور را در محيط دريافت نمايند و اجسام را به واسطه اين نور شناسايي كنند. تكنولوژي دوربين مدار بسته به واسطه Led مادون قرمز بسيار ارزان است ودوربين مداربسته ديد در شب  قادر است در محدوده ي پوشش دهي مادون قرمز تصاوير بسيار مناسبي را دريافت نمايد. شهرنت در اپليكيشن شهرنت شما

اما بازهم تكنولوژي امواج مادون قرمز معايبي نيز دارد و آن هم برد پايين امواج مادون قرمز به نسبت نورطبيعي است، كه مي بايست براي پوشش دهي بيشتر از پروژكتورهاي بزرگتر يا از دوربين مداربسته ديد در شب با Led هاي مادون قرمز بيشتر استفاده گردد. همچنين امواج IR قابليت گذر از شيشه را ندارد و اگر درب شيشه اي يا ديوار شيشه اي در مسير باشد، ديد درشب در آن سوي شيشه وجود نخواهد داشت. اما اين پايان معايب اين تكنولوژي نيست و دوربين مدار بسته ديد در شب با تكنولوژي IR در تاريكي تصاوير سياه و سفيد تهيه مي كند. علت آن هم عدم تشخيص رنگ با امواج مادون قرمز مي باشد.

بيشتر بخوانيد:   هايك ويژن       

محاسن تكنولوژي مادون قرمز

  • قيمت پايين با عملكرد مناسب دوربين در شب
  • ديد در شب مناسب و تصوير با كيفيت
  • داشتن تصوير در تاريكي مطلق

معايب تكنولوژي مادون قرمز

  • ديد در شب سياه و سفيد
  • پوشش دهي كمتر نور مادون قرمز در مقايسه با تور مرعي
  • عدم عبور امواج از شيشه
  • تخصصي بودن تنظيم دوربين مداربسته براي ديد در شب

تكنولوژي استارلايت براي ديد در شب رنگي

در مقاله اي اختصاصي در مورد دوربين مداربسته استارلايت توضيح داده ايم. اما اگر بخواهيم به صورت مختصر در مورد تكنولوژي استارلايت بگوييم، استفاده از گشودگي ديافراگم و تكنولوژي IR در يك محصول است.

بگذاريد به صورت ساده توضيح دهيم كه دوربين هاي مداربسته ديد در شب با تكنولوژي استارلايت به يك سنسور قوي و با حساسيت بالا و همچنين گشودگي ديافراگم بالا عرضه شده كه با كمترين ميزان نور تصوير رنگي را تهيه نمايد، اما اگر در محيط نور آنقدر كم شود كه ديگر از روش اول تصويري مطلوب دريافت نشود، دوربين از امواج مادون قرمز براي روشن كردن محيط استفاده مي كند و تصاوير سياه و سفيد خواهد شد.

تكنولوژي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي شارپ

شركت شارپ با استفاده از دو تكنولوژي امواج مادون قرمز و ماوراء بنفش توانست از دوربين مداربسته رنگي در تاريكي مطلق پرده برداري كند. هر چند اين دوربين هاي مداربسته هنوز با فراگير شدن فاصله زيادي دارد اما روش استفاده از اين تكنولوژي ها جالب مي باشد. دوربين مداربسته اين شركت ابتدا موقعيت اشياء را در اطراف دوربين شناسايي كرده و به وسيله امواج ماوراء بنفش طيف تغيير نوري را شناسايي و به وسيله يك پردازنده انحصاري، رنگي نزديك به رنگ اصلي را باسازي كرده و به اين ترتيب تصويري رنگي خروجي مي دهد. اما از معايب بزرگ اين تكنولوژي قيمت بسيار بالا و گستره پوشش دهي كم آن است تا مانع فراگير شدن اين تكنولوژي در جهان باشد.

محاسن تكنولوژي رنگي شارپ

  • ديد در شب رنگي با رنگ بندي مناسب
  • استفاده هم زمان از دو طيف نوري مادون قرمز و ماوراء بنفش

معايب تكنولوژي ديد در شب شارپ

  • قيمت بسيار بالاي دوربين مداربسته ديد در شب رنگي
  • پوشش دهي كم ديد در شب و رنگهاي ساختگي

دانلود فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021

۳۴ بازديد

دانلود فيلم    Zack Snyder’s Justice League 2021

xtra_z10.jpg

ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? توسط كشور آمريكا در ژانر اكشن ساخته شده است. بن افلك و هنري كويل در آن حضور دارند. زك اسنايدر اجازه نمي دهد كه فداكاري نهايي سوپرمن بي نتيجه بماند. او همراه با متحدانش در تلاشند تا جلوي فاجعه اي را كه قرار است زمين را نابود كند، بگيرند.

اطلاعات تكميلي فيلم Zack Snyder’s Justice League 2021 :

كارگردان : Zack Snyder

نويسنده ها : Zack Snyder , Chris Terrio

بازيگران : Henry Cavill, Ben Affleck, Gal Gadot

كشور : USA | UK

زبان : English | Icelandic | French

تاريخ انتشار : ?? March 2021 (USA)

شناخته شده به اسم : Zack Snyder’s Justice League

لوكيشن فيلمبرداري : Warner Bros. Studios, Leavesden, England, UK

كمپاني سازنده : Atlas Entertainment, DC Entertainment, DC Films

 

فيلم ليگ عدالت زك اسنايدر به كارگرداني زك اسنايدر در سال ???? ساخته شده است. اين فيلم محصول كشور آمريكا و در ژانر اكشن و ماجراجويي مي‌باشد. در اين فيلم جرد لتو، هنري كويل، امبر هرد , گل گدوت به هنرمندي پرداخته‌اند.

https://upnod.tv