جریان تابوت حضرت آدم و کشتی نوح (ع

۲۴ بازديد

جریان تابوت حضرت آدم و کشتی نوح (ع)

 

روایتی به امام صادق (ع) دراین‌باره، منسوب شده است که می‌فرمایند: هنگامی نوح سوار بر کشتی شد، وحی بر او آمد که بر خانه خدا طواف کند؛ او نیز از کشتی پیاده شد و درحالی‌که آب تا زانو‌های او بالا آمده بود، تابوتی را از آب بیرون کشید که در آن، استخوان‌های حضرت آدم وجود داشت.

 

 https://shorturl.at/nBJK2

https://rb.gy/dxxpxy

 

نوح، تابوت را به داخل کشتی منتقل کرد و چندین دور بر خانه خدا طواف داد. در نهایت کشتی نوح در مسجد کوفه پهلو گرفت. حضرت نوح، این استخوان‌ها را پشت مسجد کوفه دفن کردند.

 

 

نقل‌قول‌ها درباره دفن حضرت آدم و حوا در جدّه و مکه

 

برخی تاریخ‌ شناسان، سندی را مبنی بر انتقال پیکر حضرت آدم به کوفه و نجف، نیافتند.

 

از این رو، معتقدند که حضرت آدم در مکه به خاک سپرده شده است.

 

 همچنین بنا به نقلی، محل دفن حضرت حوا را در شهر جدّه می‌دانند؛ شاهد این دلیل، نام این شهر است که به معنی مادربزرگ منسوب و شناخته می‌شود.

 

 قد حضرت آدم چند متر است؟

 

 

 

یکی از مسائل شگفت انگیز در این میان، قد آدم است.

برخی روایت ها قد حضرت آدم را 70 متر می دانند.

 

 ه طوری که طبق روایتی از حضرت علی (ع)، قد ایشان به قدری بود که دو پای او، روی گردنه صفا و سر او، زیر افق آسمان قرار داشت؛ این میزان قد حضرت آدم باعث می شد که از گرما شکایت کند؛ از این رو، بخاطر اینکه دیگر اعتراض نکند، خداوند به جبرئیل دستور داد که جسم حضرت آدم را فشرده و کوچک تر کند و از آن پس، قد او به 35 متر کاهش پیدا می کند؛ در تورات نیز از قد حضرت آدم، به همین اندازه یاد شده است.

 

دفن امیرالمومنین در پیکر حضرت آدم و حضرت نوح

 

در روایتی آمده است که امیرالمومنین علی‌(ع) وصیت کرده‌اند که ایشان را در سینه حضرت نوح، دفن کنند.

بر این اساس، می‌توان دریافت که قبر حضرت آدم، حضرت نوح و حضرت علی (علیهم‌ السلام) در نجف اشرف و در ضریح مطهر حرم امیرالمومنین (ع) قرار گرفته است.

 

هزینه بازدید از این مکان چقدر است؟

 

در واقع، شما برای بازدید از این مکان‌ مقدس، به‌طور جداگانه، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

تنها لازم است خود را به این مکان برسانید.

 

تور‌هایی که سازمان حج و زیارت برگزار می‌کند، معمولاً به‌صورت ۶ یا ۷ شب برگزار می‌شود؛ زیرا شما بتوانید در این سفر، از بسیاری از امکان زیارتی و تاریخی این کشور، همچون مسجد کوفه، مسجد سهله، قبرستان وادی‌السلام، تل زینبیه، آرامگاه طفلان مسلم و قبر بسیاری از شخصیت‌های تاریخی و دینی، بازدید کنید؛ و البته به زیارت حرم امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام جواد (ع)، امام کاظم (ع)، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) مشرف شوید.

قیمت این کاروان‌ها، بسته به تعداد روز اقامت شما و نوع هتل اسکان، از ۶ میلیون تومان در سفر‌های زمینی و از ۱۳ میلیون تومان در سفر‌های هوایی آغاز می‌شود و بسته به روز‌های خلوت یا شلوغ سال، قیمت این کاروان‌ها تغییر پیدا می‌کند.

 

https://profile.hatena.ne.jp/fsfewa44/profile

https://my.desktopnexus.com/TomoRivas4/#ProfileComments

https://www.mixcloud.com/TomoRivas4/

https://community.windy.com/user/tomorivas4

https://www.creativelive.com/student/tomo-rivas?via=accounts-freeform_2

https://www.bitsdujour.com/profiles/joYHoy

http://ttlink.com/tomorivas4

http://bioimagingcore.be/q2a/user/TomoRivas4

http://onlineboxing.net/jforum/user/profile/268636.page

https://www.indiegogo.com/individuals/36590028

https://peatix.com/user/20667848/view

https://visual.ly/users/tomorivas4/portfolio

 

از چه زمان و چطور بازاریابی محتوا را برای کسب و کارهای کوچک شروع کنیم؟

۲۹ بازديد

از چه زمان و چطور بازاریابی محتوا را برای کسب و کارهای کوچک شروع کنیم؟

 

 

 

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اعتبار خود را ایجاد کنند و فروش خود را افزایش دهند. با این حال، شروع بازاریابی محتوا می‌تواند برای کسب و کارهای کوچک چالش‌برانگیز باشد. این مقاله به شما کمک می‌کند تا درک کنید که از چه زمان و چطور باید بازاریابی محتوا را برای کسب و کار کوچک خود شروع کنید.

 

زمانی که باید بازاریابی محتوا را شروع کنید

 

بهترین زمان برای شروع بازاریابی محتوا زمانی است که کسب و کار شما آماده است تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. این بدان معناست که شما باید محصولات یا خدماتی داشته باشید که برای فروش عرضه کنید و یک برنامه بازاریابی داشته باشید که اهداف شما را مشخص کند.

 

اگر کسب و کار شما هنوز در مراحل اولیه است، ممکن است بخواهید صبر کنید تا محصولات یا خدمات خود را توسعه دهید و یک برنامه بازاریابی مشخص کنید. با این حال، حتی اگر کسب و کار شما هنوز در مراحل اولیه است، باز هم می‌توانید با ایجاد محتوای آموزشی یا سرگرم‌کننده، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.

 

چگونه بازاریابی محتوا را شروع کنید

 

برای شروع بازاریابی محتوا، باید یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد کنید. این استراتژی باید اهداف شما، مخاطبان هدف شما و کانال‌های بازاریابی محتوایی که استفاده خواهید کرد را مشخص کند.

 

در اینجا چند نکته برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا آورده شده است:

 

اهداف خود را مشخص کنید. اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و زمان‌بندی‌شده باشند.

مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. مخاطبان هدف شما افرادی هستند که می‌خواهید با آنها ارتباط برقرار کنید.

کانال‌های بازاریابی محتوایی که استفاده خواهید کرد را مشخص کنید. کانال‌های بازاریابی محتوایی شامل وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، وبلاگ و غیره هستند.

https://mub.me/BTS3

کانال‌های بازاریابی محتوایی

 

کانال‌های بازاریابی محتوایی زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از محبوب‌ترین کانال‌های بازاریابی محتوایی عبارتند از:

 

وب‌سایت:*وب‌سایت شما پایه و اساس استراتژی بازاریابی محتوایی شما است. باید محتوای ارزشمندی در وب‌سایت خود ایجاد کنید که مخاطبان هدف شما را جذب کند.

شبکه‌های اجتماعی:*شبکه‌های اجتماعی یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان هدف شما در سطح شخصی است. می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوای خود، ایجاد تعامل با مخاطبان و تبلیغ محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

ایمیل:*ایمیل یک کانال بازاریابی موثر برای ارتباط با مخاطبان هدف شما در مقیاس بزرگ است. می‌توانید از ایمیل برای ارسال خبرنامه‌ها، پیشنهادات ویژه و سایر محتوای ارزشمند استفاده کنید.

وبلاگ:*وبلاگ یک راه عالی برای ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد یک صدای معتبر برای کسب و کار شما است. می‌توانید از وبلاگ خود برای پوشش موضوعات مرتبط با صنعت خود، به اشتراک‌گذاری داستان‌های مشتری و ارائه آموزش‌های مربوط به محصولات یا خدمات خود استفاده کنید.

 

ایجاد محتوای ارزشمند

 

کلید موفقیت در بازاریابی محتوا ایجاد محتوای ارزشمند است. محتوای ارزشمند محتوایی است که برای مخاطبان شما مفید، مرتبط و جذاب است.

 

در اینجا چند نکته برای ایجاد محتوای ارزشمند آورده شده است:

 

تحقیقات خود را انجام دهید و مطمئن شوید که محتوای شما برای مخاطبان شما مفید است.

از زبان ساده و واضح استفاده کنید.

محتوای خود را جذاب و سرگرم‌کننده کنید.

 

نتیجه‌گیری:

 

بازاریابی محتوا یک استراتژی بازاریابی قدرتمند است که می‌تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند، اعتبار خود را ایجاد کنند و فروش خود را افزایش دهند. با شروع زودهنگام و ایجاد محتوای ارزشمند، می‌توانید از بازاریابی محتوا برای رشد کسب و کار خود استفاده کنید.

منبع : اصل مطلب

 

https://www.atlasobscura.com/users/mariaburge5

https://www.viki.com/users/mariaburge5_285/about

https://visual.ly/users/mariaburge5/portfolio

https://www.wikidot.com/user:info/mariaburge5

https://speakerdeck.com/mariaburge5

https://www.yelp.com/user_details?userid=RVzoo0SsvQ0dj9szDNlQmA

https://slides.com/mariaburge5

https://500px.com/p/mariaburge5?view=photos

https://logopond.com/MariaBurge5/profile/651567/?filter=&page=

https://qiita.com/MariaBurge5

https://8tracks.com/mariaburge5

https://creators.audiomack.com/mariaburge5

https://list.ly/mariaburge5/lists

https://www.bitsdujour.com/profiles/Jd8uAw

https://letterboxd.com/MariaBurge5/

https://www.mapleprimes.com/users/MariaBurge5

https://www.intensedebate.com/people/MariaBurge5

https://www.f6s.com/maria-burge

 

خودرو ام وی ام X33 New

۲۴ بازديد

خودرو ام وی ام X33 New

 

مدیران خودرو فروش ام وی ام X33 New یا X33 S را در سال 1399 شروع کرد. از ویژگی‌های فنی این خودرو می‌توان به پیشرانه 4 سیلندر، موتور 2 لیتری و قدرت 139 اسب بخار اشاره کرد. این خودرو با دو گیربکس 5 سرعته اتومات و گیربکس CVT تولید شده است. این کراس اور جمع و جور دارای کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، دو حالت رانندگی (اکو و اسپرت)، سنسور فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و کمکی، دی‌لایت و اتولایت، مه شکن جلو و عقب، مانیتور 8 اینچی لمسی، نویگیشن، دوربین عقب، تهویه اتومات، گرمکن صندلی‌های جلو، ایزوفیکس صندلی، آینه عقب الکتروکرومیک، سانروف، آینه‌های جانبی با گرمکن و تنظیم برقی می‌باشد. برای تهیه لوازم یدکی ام وی ام X33 New با عالی‌ترین کیفیت می‌توانید فروشگاه اکسپرس یدک را انتخاب نمایید.

خودرو آریزو 6 پرو

 

برای معرفی یکی دیگر از جدیدترین خودروهای چینی بایستی چری آریزو 6 پرو را نام برد. این خودرو با برند فونیکس در سال  1401 به بازار داخلی معرفی شد. مصرف سوخت مناسب، فضای مناسب ردیف عقب، صندوق 440 لیتری، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، رانندگی دو حالته‌ی اکو و اسپرت، ریموت استارتر، سنسور عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، رادار نقطه کور و تغییر لاین، رادار تصاف عقب، ترمز ضدقفل و پارک برقی، اتولایت و دی‌لایت، مه شکن عقب، نورپردازی 64 رنگ داخلی، سیستم صوتی 6 اسپیکره با ساب ووفر، مانیتور 10.25 اینچی، دوربین 360 درجه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، ایزوفیکس صندلی، دریچه تهویه عقب، شارژر وایرلس، سانروف، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی از مزایای این خودرو می‌باشد. آریزو 6 پرو، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ، موتور 1.5 لیتری، گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی و قدرت 147 اسب بخار دارد.

https://did.li/nydgT

خودرو تیگو 7 پرو

 

تیگو 7 پرو تحت برند فونیکس در سال 1400 به بازار داخلی عرضه شد. خودرو تیگو 7 پرو، گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی دارد. این ماشین پرطرفدار، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ داشته و با حجم موتور 1.5 لیتر توانایی تولید 157 اسب بخار را دارد. تولید کننده تیگو 7 پرو، برای راحتی راننده و سرنشینان امکاناتی چون کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، ترمز ضدقفل، ترمز پارک برقی، دی‌لایت، اتولایت، دریچه تهویه عقب، گرمکن صندلی، صندوق برقی با جک، صندوق پران هوشمند، شارژر وایرلس، آینه عقب الکتروکرومیک، سانروف، سقف پانوراما، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی، چراغ‌های مه شکن جلو و عقب، گرمکن فرمان، مانیتور لمسی 10.25 اینچی، نویگیشن، دوربین 306 درجه، سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای را ارائه داده است.

خودرو هایما S7 پلاس

 

هایما S7 پلاس به عنوان یکی از جدیدترین خودروهای چینی توسط ایران خودرو در سال 1400 به این بازار عرضه شد. این خودرو مصرف سوخت مناسب، صندوق 400 لیتری، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب، سنسور باران و فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و کمکی، دی‌لایت و اتولایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، مانیتور لمسی 8 اینچی، نویگیشن، دوربین 360 درجه، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، آینه عقب الکتروکرومیک، سانروف، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی را دارا می‌باشد. از مشخصات فنی هایما S7 پلاس خوب است که به گیربکس اتومات 6 دنده، موتور 1.8 لیتری، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ و قدرت 170 اسب بخار اشاره داشت.

خودرو ام وی ام X22 Pro

 

ام وی ام X22 در سری دوم با نام X22 پرو وارد بازار ایران شد. این خودرو در سال 1400 با گیربکس CVT 9 دنده مصنوعی، موتور 1 لیتری، پیشرانه 3 سیلندر توربوشارژ و قدرت 102 اسب بخار در بازار داخلی به فروش رسید. امکاناتی مانند کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، سنسور عقب و فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و پارک برقی، دی‌لایت و اتولایت، مه شکن عقب، فرمان دی‌کات، مانیتور لمسی 9 اینچی، تهویه دیجیتال، ایزوفیکس صندلی، سانروف، آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن نیز در ام وی ام X22 Pro تعبیه شده است.

خودرو ام وی ام x55 Pro

 

در سال 1401 فیس لیفت دوم ام وی ام X55 توسط مدیران خودرو به بازار داخلی عرضه شد. ام وی ام X55 Pro دارای چهار تیپ IE، IE اسپرت، اکسلنت و اکسلنت اسپرت می‌باشد. ام وی ام X55 پرو اکسلنت دارای ارتفاع بلند سقف، کروز کنترل، کنترل کشش و پایداری، کنترل ایستایی در سربالایی و سرعت در سرازیری، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، ریموت استارتر، سنسور عقب و فشار باد تایر، ترمز ضدقفل و پارک برقی، اتوهلد، کالیپر قرمز، دی‌لایت و اتولایت، مه شکن عقب، نورپردازی 7 رنگ داخلی، مانیتور لمسی 10.2 اینچی، نویگیشن، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت لحظات، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه دیجیتال لمسی، کول باکس، دریچه تهویه عقب، گرمکن صندلی‌های جلو، سانروف، آینه جانبی با گرمکن و تنظیم برقی می‌باشد. این خودرو قدرت 159 اسب بخار، پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ، موتور 1.5 لیتری و گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی دارد.

منبع: بازار یدکی

 

https://publiclab.org/profile/PennyReid22

https://www.credly.com/users/neha-asha/badges

https://www.pubpub.org/user/neha-asha-72

https://www.anobii.com/en/011466b4676c52c4d1/profile/activity

https://www.icy-veins.com/forums/profile/176715-pennyreid22/

https://www.quora.com/profile/Neha-Asha-44

https://www.wattpad.com/user/PennyReid22

https://www.openstreetmap.org/user/PennyReid22

https://www.tripadvisor.com/Profile/A4307KInehaa

 

چاق شدن سالم و متناسب: راهنمای کامل برای افزایش وزن

۲۶ بازديد

چاق شدن سالم و متناسب: راهنمای کامل برای افزایش وزن

بسیاری از افراد دچار لاغری زیاد هستند و دوست دارند با چاق شدن، به اندام زیبا و جذابی دست پیدا کنند. اما چاق شدن نیز مانند لاغر شدن، نیاز به رعایت اصول و روش های درست دارد. چاق شدن به صورت ناسالم و بی‌رویه می تواند باعث بروز مشکلات جسمی و روحی شود. برای چاق شدن سالم و متناسب، باید تغذیه مناسب، تمرین منظم و استرس کم داشته باشید. در این مقاله، به شما راهکارهای علمی و کاربردی برای چاق شدن سالم و متناسب را معرفی خواهیم کرد.

چگونه تغذیه مناسب برای چاق شدن داشته باشیم؟

برای چاق شدن، باید بیشتر از مقدار کالری‌ای که بدن مصرف می‌کند، دریافت کنید. این به معنای خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری نیست. بلکه باید غذاهای با کیفیت و مغذی را با تعادل مناسب از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود قرار دهید. بعضی از نکات تغذیه‌ای برای چاق شدن عبارتند از:

  • افزایش فرکانس و حجم وعده های غذایی: به جای سه وعده غذای سنگین در روز، پنج تا هفت وعده غذای کوچک‌تر در روز داشته باشید. هر وعده غذای خود را با 300 تا 500 کالری بالاتر از حالت عادی خود تنظیم کنید.
  • انتخاب غذاهای پرپروتئین: پروتئین یک عامل مهم در ساخت عضلات است. همچنین پروتئین باعث سیر شدن سریع‌تر و کم‌خوری کمتر می‌شود. برای چاق شدن، باید حداقل 1.5 گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن خود در روز مصرف کنید. منابع خوب پروتئین عبارتند از: گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، آجیل، حبوبات و مکمل های پروتئینی.
  • انتخاب چربی های سالم: چربی ها نیز منبع کالری بالایی هستند و به افزایش وزن کمک می‌کنند. اما باید از چربی های سالم استفاده کنید که به سلامت قلب و عروق نیز مفید هستند. منابع خوب چربی های سالم عبارتند از: روغن زیتون، روغن کنجد، روغن آووکادو، روغن ماهی، دانه های تخم کتان و گردو.
  • انتخاب کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات ها نیز منبع اصلی انرژی بدن هستند و به افزایش وزن کمک می‌کنند. اما باید از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید که قند خون را تعادل بخشیده و باعث چاق شدن شکم نشوند. منابع خوب کربوهیدرات های پیچیده عبارتند از: برنج قهوه ای، جو، نان کامل، ماکارونی کامل، سیب زمینی، ذرت و میوه ها.
  • افزودن ادویه جات و شیرین‌کننده‌های طبیعی به غذاها: برای افزایش طعم و عطر غذاها و تحریک اشتها، می توانید از ادویه جات مختلف مانند زعفران، دارچین، زیره، فلفل و … استفاده کنید. همچنین برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها، به جای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، می توانید از عسل، شیره خرما، شیره افرا و … استفاده کنید.

http://maps.google.com/url?q=https://magima.ir/

http://clients1.google.de/url?sa=t&url=https://magima.ir/

چگونه تمرین مناسب برای چاق شدن داشته باشیم؟

برای چاق شدن سالم و متناسب، فقط خوردن غذا کافی نیست. باید با تمرین منظم و مناسب، عضلات خود را قوی و حجم دار کنید. تمرین با وزنه های سبک و تعداد زیاد باعث سوزاندن کالری‌های بدن می‌شود و به لاغر شدن منجر می‌شود. برای چاق شدن، باید با وزنه های سنگین و تعداد کم تمرین کنید. بعضی ا

با سلام، این بینگ است. من می توانم به شما درباره چگونگی چاق شدن و افزایش وزن به صورت سالم و متناسب اطلاعاتی بدهم. بر اساس نتایج جستجوی وب من، برای چاق شدن و افزایش وزن، باید دو عامل اصلی را در نظر داشته باشید: تغذیه مناسب و تمرین منظم.

  • تغذیه مناسب: برای چاق شدن، باید بیشتر از مقدار کالری‌ای که بدن مصرف می‌کند، دریافت کنید. اما این به معنای خوردن غذاهای پرچرب و پرکالری نیست. بلکه باید غذاهای با کیفیت و مغذی را با تعادل مناسب از پروتئین، چربی، کربوهیدرات، ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود قرار دهید. بعضی از نکات تغذیه‌ای برای چاق شدن عبارتند از:
    • افزایش فرکانس و حجم وعده های غذایی: به جای سه وعده غذای سنگین در روز، پنج تا هفت وعده غذای کوچک‌تر در روز داشته باشید. هر وعده غذای خود را با 300 تا 500 کالری بالاتر از حالت عادی خود تنظیم کنید.
    • انتخاب غذاهای پرپروتئین: پروتئین یک عامل مهم در ساخت عضلات است. همچنین پروتئین باعث سیر شدن سریع‌تر و کم‌خوری کمتر می‌شود. برای چاق شدن، باید حداقل 1.5 گرم پروتئین برای هر کیلوگرم وزن خود در روز مصرف کنید. منابع خوب پروتئین عبارتند از: گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات، آجیل، حبوبات و مکمل های پروتئینی1.
    • انتخاب چربی های سالم: چربی ها نیز منبع کالری بالایی هستند و به افزایش وزن کمک می‌کنند. اما باید از چربی های سالم استفاده کنید که به سلامت قلب و عروق نیز مفید هستند. منابع خوب چربی های سالم عبارتند از: روغن زیتون، روغن کنجد، روغن آووکادو، روغن ماهی، دانه های تخم کتان و گردو2.
    • انتخاب کربوهیدرات های پیچیده: کربوهیدرات ها نیز منبع اصلی انرژی بدن هستند و به افزایش وزن کمک می‌کنند. اما باید از کربوهیدرات های پیچیده استفاده کنید که قند خون را تعادل بخشیده و باعث چاق شدن شکم نشوند. منابع خوب کربوهیدرات های پیچیده عبارتند از: برنج قهوه ای، جو، نان کامل، ماکارونی کامل، سیب زمینی، ذرت و میوه ها3.
    • افزودن ادویه جات و شیرین‌کننده‌های طبیعی به غذاها: برای افزایش طعم و عطر غذاها و تحریک اشتها، می توانید از ادویه جات مختلف مانند زعفران، دارچین، زیره، فلفل و … استفاده کنید. همچنین برای شیرین کردن غذاها و نوشیدنی ها، به جای شکر و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، می توانید از عسل، شیره خرما، شیره افرا و … استفاده کنید4.
  • تمرین منظم: برای چاق شدن سالم و متناسب، فقط خوردن غذا کافی نیست. باید با تمرین منظم و مناسب، عضلات خود را قوی و حجم دار کنید. تمرین با وزنه های سبک و تعداد زیاد باعث سوزاندن کالری‌های بدن می‌شود و به لاغر شدن منجر می‌شود. برای چاق شدن، باید با وزنه های سنگین و تعداد کم تمرین کنید. بعضی از نکات تمرینی برای چاق شدن عبارتند از:
    • انجام حرکات پایه: حرکات پایه یا همان compound movements، حرکاتی هستند که در آن‌ها چندین عضله به صورت همزمان درگیر می‌شوند. این حرکات باعث افزایش تولید هورمون رشد و تستوسترون در بدن می‌شوند که به ساخت عضلات کمک می‌کنند
  • https://www.pinterest.com/pin/921830617501989534
  • https://demo.themesgrove.com/themes/tutorque/forum/activity/p/528586/
  • https://www.acityexplored.com/activity/p/477652/
  • https://sociallawy.com/story5363703/%D9%85%D8%AC%D9%84%D9%87-%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C-%D9%85%DA%AF%DB%8C%D9%85%D8%A7
  • http://caitlintrafton.nmdprojects.net/portfolio/activity/p/369543/
  • https://www.fitpa.co.za/activity/p/752778/
  • https://dailygram.com/profile-55910/?link-id=506717
  • https://gigglyu.com/activity/p/1095946/
  • https://www.thegclan.com/activity/p/21530/
  • https://checkpointforarts.com/activity/p/885427/
  • https://allamericasb2b.com/activity/p/382197/