بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

۱۹ بازديد

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

b7_mgmf.png

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل - این سوال برای همه وجود دارد که چگونه میتوانند در عرض ?-? ماه، انگلیسی روان صحبت کنند، این افراد معمولا عجله دارند چون به زودی آزمون یا مصاحبه ای در راه دارند. در این نوشته نتیجه جدیدترین تحقیقات چندین ساله از معتبرترین موسسه زبان دنیا یعنی افورتلس را برای شما بازگو می کنیم و همزمان با تغییرات، این مقاله به روز می شود. این مطلب در سال 2022 آپدیت شده است!
دقت کنید در هر سطحی از زبان باشید، مبتدی یا متوسط، کلاس بروید یا در منزل یاد بگیرید، در واقع هیچ روش جادویی برای یادگیری وجود ندارد. اما تکنیک های زیر بهترین تکنیک های موجود هستند که سرعت یادگیری شما را تا ?? درصد افزایش می دهند.

یادگیری زبان چقدر طول می کشد؟

این زبان نسبت به زبان های دیگری مثل چینی یا لهستانی که از زبان های سخت هستند، در درجه آسان قرار می گیرد. همانگونه که قبلا نیز توضیح دادیم، برای فارسی زبانانی که زبان انگلیسی بلد نیستند و روزانه ? ساعت وقت برای مطالعه بگذارند حدود ?? ماه زمان نیاز است که به سطح متوسط برسید.

?-یک هدف تعیین کنید

به یاد داشته باشید این موضوع که چرا تصمیم گرفته اید انگلیسی را مطالعه کنید؛ از اهمیت زیادی برخوردار است. برخی از اهداف نمونه برای یادگیری زبان انگلیسی عبارتند از:

  • رسیدن به نمره ی خاصی در TOEFL یا آیلتس
  • توانایی درک فیلم های زبان اصلی بدون زیرنویس
  • توانایی گفتگو با یک دوست انگلیسی زبان
  • سفر به کشورهای خارجی بعنوان توریست
  • مهاجرت و کار یا تحصیل در کشورهای خارجی

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

?- به این روش مرور کنید

بهترین روش یادگیری زبان این است که اولین بار که مطلب جدیدی از زبان را مطالعه میکنید (مثلا یک لغت)، اگر همان مطلب را در ?? ساعت آینده هم یک بار مرور کنید، تا ??? آنچه را که جدیداً یاد گرفته اید حفظ میکنید پس از یک هفته، می توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ?? روز در ذهن شما می ماند.
بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن تان تا ? ماه خواهد بود! پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار.

?- حداقل روزانه ? ساعت تمرین

برای اینکه در عرض ?-? ماه مسلط شوید، باید پشتکار زیاد داشته باشید؛ به عبارت دیگر شما باید ?-?? ساعت در روز زبان تمرین کنید. بهتر است ? ساعت لغت بخوانید، ? ساعت مکالمات ساده کتاب ها را روبروی آینه با خود تمرین کنید. سپس ? ساعت انگلیسی گوش کنید و ? ساعت متن های انگلیسی را بخوانید؛ و به همین ترتیب ادامه دهید. اگر بیشتر روی مکالمه تمرکز کرده اید، گوش کردن را بیشتر انجام دهید؛ اما نگران نباشید چون خواندن هم به توانایی صحبت کردنتان کمک میکند. برای بعضی ها ? ساعت خواندن و گوش کردن در روز کافی است؛ اما اگر میخواهید خیلی سریع به زبان انگلیسی مسلط شوید، بهتر است از روش ما استفاده کنید.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی در منزل

یادگیری زبان را به سرگرمی تبدیل کنید

بهترین راه برای مطالعه زبان انگلیسی این است که یادگیری را به امری سرگرم کننده و جذاب برای خودتان تبدیل کنید. عاشق اتومبیل هستید؟ مجله های اتومبیل که به زبان انگلیسی هستند تهیه کرده و بخوانید. به ورزش علاقه دارید؟ می توانید مسابقه هایی را از تلویزیون دنبال کنید که گوینده انگلیسی زبان آن را گزارش می کند. به کتاب خواندن علاقه دارید؟ ترجمه انگلیسی کتاب های محبوب تان را پیدا کرده و برای تمرین مطالعه از آن استفاده کنید. مجددا پیشنهاد می کنم موضوعات مورد علاقه تان را از وبسایت پروان آکادمی پیدا کنید و مطالعه نمایید!

کاشت درخت گیلاس چگونه است

۲۳ بازديد

کاشت درخت گیلاس چگونه است:

به نقل از کارشناسان نهالستان آلفا نهال: به منظور کاشت نهال گیلاس؛ لازم است تا در ابتدا شرایط محیطی مناسبی فراهم شود. اولین قدم برای کاشت نهال گیلاس، انتخاب یک مکان مناسب با فضای کافی برای کشت است. همچنین لازم است تا خاک منطقه از نظر دارا بودن مواد مغذی مورد آزمایش قرار گیرند.

 این امر سبب می‌شود تا در صورت کمبود هر یک از مواد مغذی، نسبت به تامین آن اقدام گردد. پس از آن، زهکشی مناسب خاک مسئله‌ای است که باید به آن توجه شود. دریافت نور کافی نیز به رشد بهتر گیاه کمک خواهد کرد؛ بنابراین شرایط منطقه از نظر نور دهی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد.

انواع درخت گیلاس ایرانی و خارجی شامل چه ارقامی هستند؟

گیلاس دارای ارقام مختلفی است و رقم‌های تولیدی آن در ایران و سایر کشورها ممکن است متفاوت باشد. کاشت درخت گیلاس، در ایران از گذشته متداول بوده است.

کاشت درخت گیلاس سیاه: این نژاد گونه بومی ایران است که بسیار شیرین و گوشتی است.

گیلاس تکدانه مشهد: این seedlings، درشت و گوشتی است که در بیشتر مناطق قابلیت کشت دارد.

کاشت نهال گیلاس زرد ارومیه: این گیلاس به رنگ زرد و بسیار شیرین و خوش طعم اس.

گیلاس ناپلئون: این رقم از آلمان به ایران وارد شده است و عموما به رنگ زرد وجود دارد.

گیلاس جامائیکا: این گیلاس نوعی گیلاس جامائیکایی است که به صورت قرمز رنگ به بار می‌نشیند. این درخت برای پرورش در مناطق گرمسیری، مناسب است. برای خرید انواع نهال میوه میتوانید از سایت های آنلاین همچون آلفا نهال استفاده کنید.

انواع روش‌های کاشت درخت گیلاس

کاشت درخت گیلاس به‌ طور معمول با استفاده از روش‌های مختلفی همچون کاشت بذر، کاشت نهال و قلمه زدن امکان‌ پذیر است و شما می‌توانید با بهره گرفتن از این روش‌ها به‌ راحتی درختان گیلاس شادابی را پرورش دهید.

کاشت درخت گیلاس؛ امکان سه روش انجام پذیرد. کاشت درخت از طریق بذر گیلاس یکی از این روش‌ها و روش‌های دیگر شامل قلمه زنی گیاه و پیوند گیلاس است. هر یک از این روش‌ها دارای مزایا و معایبی هستند که هر شخص با توجه به انتظار خود لازم است یکی از‌ آن‌ها را انتخاب نماید.

در کاشت نهال گیلاس؛ از طریق بذر بهتر است کشت را از آبان ماه شروع کرد و برای جوانه زنی بهتر، در زمستان آن را در فضای بیرونی قرار داد تا نیاز سرمایی آن تامین شود. در تکثیر با روش قلمه زنی می‌توان از قلمه‌های چوبی یا نیمه چوبی استفاده کرد. در تکثیر پیوندی نیز بهترین روش، پیوند بر روی آلبالوی تلخ است.

https://alphanahal.ir/cherry-seedlings/

کاشت از طریق بذر

برای کاشتن درخت گیلاس از طریق بذر بهتر است اقدامات لازم را از آبان ماه شروع کنید تا بذر در زمستان به فضای بیرونی انتقال داده شود و نیازهای سرمایی آن به طور کامل برطرف شود.

برای کاشت بذر باید ابتدا چند گیلاس سالم و رسیده را آماده کنید و به‌ خوبی قسمت‌های گوشتی آن را از هسته جدا نمایید. دقت داشته باشید هسته‌های گیلاس برای جوانه زدن باید حدود 3 الی 5 ماه در مکانی که دارای رطوبت کافی است، قرار بگیرند. البته نباید اجازه دهید که دمای اطراف به کمتر از منفی 30 درجه سانتی‌ گراد برسد زیرا در چنین شرایطی جوانه‌زنی به‌ خوبی انجام نمی‌شود.

کاشت درخت گیلاس بذر باید 2 هفته اول در مکانی نسبتاً گرم قرار بگیرد. بنابراین می‌توانید آن‌ها را در ظرفی که از خزه مرطوب یا کمپوست پر شده‌ است، نگهداری کنید. پس‌ از گذشت این زمان دانه‌ها را باید به مکانی سرد انتقال دهید. بذرها لازم است 90 روز در فضایی سرد، بمانند.

جوانه‌زنی بذر گیلاس نهایتا به 5 ماه زمان نیاز دارد و هر چقدر که شما بهتر به آن رسیدگی کنید، جوانه‌زنی سریع‌تر صورت خواهد گرفت. بعد از گذشت آخرین یخبندان بهاری، می‌توانید کاشت درخت گیلاس با استفاده از بذرهایی که جوانه زده‌اند را به راحتی آغاز کنید.

بذرهای گیلاس باید در عمق 5 سانتی متری خاکی مناسب کاشته شوند تا بتوانند بدون مشکل رشد کنند. در هر چاله‌ای که ایجاد کردید، می‌توانید چند بذر قرار دهید و در آخر نیز روی آن‌ها را با استفاده از خاک بپوشانید. برای به دست آمدن نتیجه‌ای بهتر و جلوگیری از خشک شدن خاک، حتما کار آبیاری را انجام دهید اما مواظب باشید که آن‌ها غرقاب نشوند. حدود چند ماه بعد، جوانه‌ها از خاک بیرون می‌زنند و شروع به رشد می‌کنند.

کاشت از طریق نهال

پیش‌ از این‌ که اقدام به کاشت نهال کنید، حتماً از زمین مورد نظرتان یک آزمون خاک بگیرید تا تمام کمبودهای موجود به خوبی نمایان شوند و شما بتوانید بهتر نسبت به رفع آن‌ها اقدام نمایید و کار تغذیه‌دهی را انجام دهید.

برای کاشت نهال گیلاس باید در اولین مرحله شرایط محیطی مناسبی فراهم کنید و سپس نهالی سالم خریداری نمایید. پس‌ از تهیه کردن نهال، باید آن را در عمق مناسبی از خاک با دقت بکارید. هنگام کشت نهال گیلاس مواظب باشید به ریشه‌های آن آسیبی وارد نشود زیرا در چنین شرایطی رشد درخت متوقف خواهد شد.

کاشت درخت گیلاس یکی از مهم‌ ترین نکاتی که باید حتما هنگام کاشت درخت گیلاس به آن توجه کنید، زمان و فصل مناسب است. دقت داشته باشید فصل مناسب برای کاشت نهال تا حدود زیادی به عواملی همچون نوع نهال، سن نهال، رشد ریشه و سلامت آن بستگی دارد. از این‌ رو نیز اکثر افراد در فصل پاییز اقدام به کشت این درخت می‌کنند زیرا در این فصل ریشه می‌تواند بهتر توسعه یابد.

از آن جایی‌ که درخت گیلاس به آبیاری خیلی زیادی احتیاج ندارد و در برابر کم‌آبی نیز بسیار مقاوم است، سعی کنید بعد از کاشت خیلی کار آبیاری را انجام ندهید. کار آبیاری باید به‌ صورت دوره‌ای انجام شود تا کیفیت محصولات کاهش نیابد و همچنین ریشه دچار پوسیدگی نشود.

تکثیر درخت گیلاس بوسیله پیوند زدن:

انواع مختلفی از پیوند وجود دارد که نوع مورد استفاده آن بستگی به اندازه تنه درخت دارد و بهترین زمان پیوند حدوداٌ اوایل فروردین می باشد اگر تنه درخت شما به اندازه ضخامت یک مداد باشد می توانید از پیوند زبانه ای  و اگر ضخامت تنه به اندازه 6 سانتیمتر استفاده کنید

پیوند جوانه درخت گیلاس :

برای پیوند جوانه گیلاس در اواخر بهار یا اوایل تابستان که بهترین زمان برای پیوند جوانه است شاخه ای که رشد کافی کرده است و سالم و بدون هرگونه بیماری ست انتخاب کنید شاخه ای که ضخامت آن حدود یک و نیم سانتیمتر باشد و سبز و جوانه آن قابل مشاهده باشد.

با استفاده از یک چاقوی تیز بدون این که جوانه را زخمی کنید از شاخه جدا کنید. سپس  برگ های ساقه را  با چاقوی تیز از وسط دمبرگ  هرس کنید شیاری به طول 12 سانتیمتر روی شاخه ای که می خواهید روی آن پیوند بزنید ایجاد کنید مجددا ٌ شیاری به طول 5 سانتیمتر به صورت افقی در بالای شیار ایجاد کنید.

به آرامی به کمک یک چاقویی که زیاد تیز نباشد پوسته را به آرامی باز کنید جوانه  پوست باز شده را ببرید و زیر آن را یک برش یک سانتیمتری بزنید و جوانه پیوندک را روی آن بچسبانید سپس بالا و پایین آن را با چسب نواری پیوند بچسبانید.تا در جای خود محکم شود.

تکثیر درخت گیلاس با قلمه:

برای تکثیر درخت گیلاس با قلمه، ابتدا قلمه ها را در آب ریشه دار کنید. ته ظرفی را سوراخ کنید و درون آن به اندازه 10 سانتیمتر خاک رس با مخلوطی از نیمی خزه اسفاگنوم با پیت ماس ونصفی پرلیت بریزید. ساقه ای انتخاب کنید که دارای 2-4 برگ حاوی جوانه باشد. قلمه ای به اندازه 10-15 سانتیمتر از قسمت بالای جوانه قطع کنید.

همه برگ ها را تا 4 سانتیمتر از انتهای قلمه جدا کنید. دو برش عمودی به اندازه 3 سانتیمتری در دو طرف ساقه بزنید. انتهای قلمه را حدود 3 سانتیمتر داخل هورمون ریشه زایی بزنید و هورمون اضافی را تکان دهید. با انگشت سوراخی در خاکی ایجاد کنید سپس قلمه را داخل آن قرار دهید و خاک دور آن را محکم کنید سپس آبیاری کنید تا کاملا ٌ مرطوب شود.

ظرف دارای قلمه را در محلی تاریک با دمای حدود 15 درجه سانتیگراد قرار دهید و رطوبت آن را همیشه تامین کنید می توانید حداقل روزی دوبار با اسپری آن را مرطوب کنید. بعد از حدود دو تا سه هفته قلمه را با ملایمت بیرون بکشید اگر مقاومت کرد یعنی ریشه زده است و می توانید آن را به گلدانی با ضخامت 10 سانتیمتر خاک منقل کنید و کم کم ساعت های در معرض قرار گرفتن شرایط هوا و دمایی طبیعی را افزایش دهید تا به دمای بیرون عادت کند اما از قرار دادن در معرض مستقیم نور آفتاب تا چند هفته خودداری کنید.

کاشت از طریق قلمه زدن

یکی دیگر از روش‌های کاشت درخت گیلاس که نیاز به تخصص زیادی ندارد، قلمه زدن است. در این روش ابتدا باید یک بستر مناسب تهیه کنید تا قلمه را در آن بکارید. دقت داشته باشید خاک یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین شرایط برای پرورش گیاهان به حساب می‌رود و اگر خاک مورد نظرتان از زهکشی مناسبی برخوردار نباشد، گیاه نمی‌تواند در آن به‌ خوبی رشد کند.

پس‌ از آماده کردن خاک، نوبت به انتخاب قلمه می‌رسد سعی کنید قلمه را از شاخه‌هایی که جوان‌تر هستند، انتخاب کنید زیرا این نوع قلمه‌ها ریشه‌دهی بهتری دارند و می‌توانند سریع‌تر رشد کنند. خاک تندروتری گوردن با عمق مناسب قرار دهید و سپس با احتیاط قلمه‌ها را در آن بکارید.

کاشت درخت گیلاس پس‌ از کشت قلمه لازم است حتما خاک را به‌ اندازه کافی مرطوب کنید تا جوانه‌زنی بدون مشکل صورت بگیرد. هنگامی‌ که قلمه به رشد مناسبی رسید، می‌توانید آن را به مکانی بزرگ‌تر مانند باغچه یا باغ منتقل کنید. برای افزایش و رشد آن‌ها نیز می‌توانید از کودهایی که حاوی ازت هستند بهره بگیرید و کار کوددهی را به طور برنامه‌ ریزی‌ شده انجام دهید.

آموزش مراحل  کاشت گیلاس

انتخاب مکان مناسب برای کاشت

آزمایش خاک از نظر بافت و سایر عوامل

نور خورشید کافی

انتخاب خاک با زهکشی مناسب

محل سکونت شما در کاشت گیلاس اهمیت زیادی دارد. با یک برنامه ریزی دقیق می توانید به راحتی یک درخت گیلاس در باغچه منزل داشته باشید و از آن لذت ببرید. شرایط کاشت گیلاس در هرجایی از دنیا امکان پذیر نیست. قبل از کاشت باید از یک سری اطلاعات مطمئن شوید. گیلاس معمولاً در مناطق معتدل کوهستانی رشد و نمو بهتری دارد و با انتخاب گونه مناسب گیلاس، کمتر دچار آسیب دیدگی هایی مانند ترک خوردگی میوه، لکه برگ و تاولک برای درخت خواهید شد.

گیلاس ها به دو دسته ترش و شیرین تقسیم می شوند. گیلاس ترش همان آلبالو می باشد که در برابر آسیب های محیطی مقاوم تر است. آلبالو نسبت به گیلاس کمتر دچار بیماری می گردد و در برابر دمای شدید نیز مقاوم است.

درخت آلبالو تزیینی است و اندازه کوچکی دارد. این مسئله هرس و نگه داری از آلبالو را بهتر و آسان تر می کند. شیرینی گیلاس باعث جذب آفات مختلف و همچنین پرندگان می شود. هرس و سم پاشی درخت گیلاس، زمان بیشتری را می طلبد. کاشت گیلاس باید در مکانی با نور کافی، خاکی با زهکشی مناسب و جریان هوای کافی انجام شود.

اگر این درخت را در فصل پاییز بکارید، فرصت کافی برای رشد و توسعه برای ریشه آن فراهم و در ماه های سرد قوی تر خواهد شد.

کاشت گیلاس را در مکانی که قبلاً خربزه، توت فرنگی، هلو و گوجه کاشته اید، انجام ندهید. درخت گیلاس به بیماری خاصی از راه قارچ ورتیسیلیوم بسیار واکنش نشان می دهد.

برای کاشت گیلاس, فضای کافی را لحاظ کنید. به طور کلی ? متر فضا بین درختان کوچک گیلاس باید برقرار باشد. اگر اندازه درخت گیلاس شما نرمال است، باید بین درختان دو برابر فاصله اعمال کنید. برای کاشت درخت گیلاس، از خاک با مواد مغذی فراوان و کیفیت عالی استفاده کنید. عمق گودال از اندازه توده ریشه درخت بیشتر نباشد.

هرساله در فصل بهار به درخت گیلاس کود دهید.با شروع شدن تولید میوه، منتظر برداشت گیلاس باشید و آن گاه دوباره به گیلاس کود دهید. بر اساس گونه گیلاس انتخابی باید میزان آبیاری، هرس و شمپاشی را تعیین و انجام دهید. برخی از گونه های گیلاس مقاوم تر از بقیه هستند. پرندگان به گیلاس بسیار متمایل می باشند و به آن آسیب می زنند.

 

برای محافظت گیلاس از پرنده چند روش وجود دارد:

در صورت امکان دور درخت حصار بکشید یا بر روی آن توری بگذارید. ضمن اینکه ضخامت و قطر سوراخ های توری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

مگس میوه گیلاس نیز یکی از آفت های شناخته شده برای گیلاس است. برای نابودی آن می توانید از آفت کش ها استفاده کنید. این مگس باعث ایجاد کرم و نابودی گیلاس می شود.برای مراقبت درخت از پرندگان و آفات از راه های ارگانیک کمک بگیرید. سوسک ژاپنی نیز از آفت های شناخته شده برای گیلاس است.

فصل مناسب کاشت نهال گیلاس چه فصلی است:

یکی از نکات بسیار مهم در پروسه کاشت نهال گیلاس، زمان و فصل مناسب جهت کاشت آن است. این که نهال در چه فصلی کشت شود، تا حد زیادی وابسته به عوامل مختلف از جمله سن نهال، نوع نهال، سلامت ریشه آن و… است. با این وجود بسیاری از افراد بر این باورند که فصل پاییز بهترین فصل جهت کشت گیلاس است. با توجه به این که درخت گیلاس، جزو درختان حساس به کم آبی محسوب می‌شود، کشت نهال آن در بهار توصیه نمی‌شود. چنانچه کشت در فصل پاییز انجام شود، ریشه به خوبی توسعه یافته و در زمستان نیز می‌تواند مقاومت کافی در برابر سرما را داشته باشد.

خاک مناسب برای کاشت گیلاس

ریشه های درخت گیلاس سطحی و کم عمق است. برای کاشت درخت گیلاس نیاز به خاک خوب تا عمق ??? متری دارید. بهترین نوع خاک، خاک لومی شنی است. چون شن زهکشی بسیار خوبی دارد. زهکشی برای درخت گیلاس اهمیت زیادی دارد. چون این درخت رطوبت زیاد را تحمل نمی کند. محل کشت آن نباید اسیدی باشد. بلکه باید قلیایی باشد. قلیایی و اسیدی کردن بیش از اندازه خاک موجب آسیب به گیلاس می شود.

خاک مناسب یکی از شروط اصلی پرورش گیاهان و به خصوص درخت گیلاس است. محیط پیشنهادی برای کاشت گیلاس، محیط قلیایی است. نکته جالب توجهی که در مورد کاشت درختان گیلاس، وجود دارد، این است که این درختان ریشه‌های عمیقی ندارند و با فراهم کردن خاک مناسب با عمق 1.5 متر، می‌توان این درختان را کشت کرد. از آنجایی که مسئله زهکشی خاک برای پرورش گیلاس بسیار حائز اهمیت است، بهتر است از خاک لومی شنی برای کشت آن استفاده کرد.

نحوه‌ی کودهی درخت گیلاس و بهترین کود‌های شیمیایی و حیوانی چیست:

کوددهی به درختان گیلاس می‌تواند بسته به مرحله رشد گیاه، متفاوت باشد. به طور مثال در سال‌های اولیه کاشت نهال گیلاس، استفاده از کودهای ازته برای افزایش رشد پیشنهاد می‌شود. پس از آن که درخت به مرحله باردهی رسید، می‌توان از کودهای کامل برای افزایش رشد آن استفاده کرد. کودهای پوسیده دامی نیز می‌توانند در روند رشد این درختان موثر باشند. اما آنچه که اهمیت دارد این است که مقدار و نوع کود باید از سوی گیاه‌پزشک تعیین شود و استفاده خودسرانه از کودها حین کاشت درخت گیلاس، می‌تواند مشکلاتی را برای آن ایجاد کند.

آبیاری درخت گیلاس :

بارندگی در طول زمستان برای این درخت بسیار عالی است، بالعکس، باریدن باران در تابستان و در زمان برداشت برای آن مضر است، زیرا گیلاس گوشتی نرم دارد و احتمال دارد در اثر قطرات باران بترکند. از طرفی خشکی هم برای این درخت مضر است و خشکی خاک در تابستان می تواند به کاهش محصول دهی منجر شود. بنابراین در طول تابستان هر هفته دو تا سه مرتبه نیاز به آبیاری دارد، نیاز درختان بالغ و بزرگتر به آب کمتر است و می توان آن ها را یک بار در هفته آبیاری کرد.

شایع‌ ترین بیماری و آفات درخت گیلاس چیست؟

شاید بتوان پرندگان را یکی از مهمترین آفات درختان گیلاس دانست. پس از آن که درخت به مرحله میوه دهی رسید، پرندگان با تغذیه از میوه‌های گیلاس می‌توانند منجر به افت شدید عملکرد محصول شود. همچنین وجود ساید آفات از قبیل شته‌ها و کرم خراط نیز می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند.

هرس درخت گیلاس چگونه انجام می‌شود:

هرس درختان به عنوان یکی از مهمترین قسمت‌های مراقبتی‌ آن‌ها پس از کاشت گیلاس، شناخته می‌شود. هرس به موقع درختان می‌تواند به رشد بهتر‌ آن‌ها کمک کند. معمولا هرس درختان به سه صورت هرس فرم دهی، هرس باردهی و برش مناسب تقسیم بندی می‌شود. بهترین زمان هرس کردن درختان زمستان است.

اما در مورد هرس درخت گیلاس، این کار بهتر است در اواخر تابستان انجام شود تا از بروز بیماری‌های قارچی و باکتریایی جلوگیری شود. برای شکل دهی به درختان گیلاس نیز بهتر است هرس آن در اوایل فصل بهار انجام شود. هرس درخت گیلاس؛ تا حدودی شبیه به هرس درخت سیب است.

فروشگاه اسباب بازی و سرگرمی های رادیو کنترلی

۲۰ بازديد

فروشگاه اسباب بازی و سرگرمی های رادیو کنترلی آسیاوند مرجع اصلی عرضه  ماشین کنترلی در ایران.

اسباب بازی ماشین کنترلی

آسیاوند مرکز خرید اسباب بازی ماشین کنترلی با ارائه انواع RC CAR  و سرگرمی های اسباب بازی رادیویی زمینی مانند ماشین کنترلی بنزینی آفرود همچنین ماشین آلات راهسازی آرسی همچون بیل مکانیکی و لودر شارژی در  کشور همراه با تضمین قیمت ارزان و اصالت کالا است.

m1_od26.jpg

 

ماشین کنترلی بنزینی دارای زیر مجموعه های آنرود و آفرود و سبک های باگی و تراک می باشد که بسته به نیاز و بودجه کاربر از سطج قیمت متفاوتی برخوردار است.

اسباب بازی های زمینی از برند های متنوعی در دسترس هستند که با توجه به تنوع قیمت و کیفیت نیاز به بررسی و تحقیق پیش از خرید این سبک ویاسل ضروری می باشد.

فروشگاه آسیاوند با کاردی مجرب آماده ارائه خدمات به مشتریان عزیز و علاقه مندان به دنیای آرسی است.

 

ماشین آلات راهسازی کنترلی

همان گونه که پیش تر اشاره شد بخش مهمی از اسباب بازی های آرسی شامل ماشین آلات راهسازی کنترلی می شود که در دسته حرفه ای محصولات متنوعی وجود دارد.

برند هوینا و دبل ای از تولید کنندگان اسباب بازی راهسازی حرفه ای هستند. فروشگاه آسیاوند مرجع اصلی عرضه محصولات هوینا و دبل ای در ایران عرضه کننده مدل های متنوع بیل مکانیکی کنترلی هیدرولیک و لودر آرسی شارژی می باشد.