The playing time! Story for kids

۳۶ بازديد

The playing time! Story for kids

 

 

Billy was bored! He couldn’t wait till 5 O’ clock! 5 O’ clock is his video game time! He is only allowed to play with his video games 5 to 6 in the evening. Just one hour. And he has to do his homework before this time, otherwise, his parents wouldn’t let him to play!

That day, he was excited to play with his new brand game! His dad was in his room and his mom hadn’t come back from work yet! His dad worked from home! He always sat behind his desk and drew many many maps! Billy looked at the clock! OMG! It was one hour left to the video game time! He looked at his dad who was still working! He had an idea!

He could do something to make time run faster!

So he opened the clock and pushed the clock’s hand! Yes! That’s it! Now it’s almost 5 O’ clock! Billy wanted to say:

Daddy! come! it’s 5 O’ clock!

But he remembered that daddy has a clock on his desk! He looked at daddy’s room! OH! lucky for Billy, his dad went to the bathroom! Billy ran into dad’s room and changed that clock to! then he remembered that his parents have a clock in their bedroom too! He went and changed that one too very quick!

Suddenly he remembered that his dad has a watch too! he ran into dad’s room again and changed that one too! He had to change the kitchen’s clock too! He stood on a chair and changed the kitchen’s clock but just when he wanted to come down, daddy came out from the bathroom!

Billy got scared and jumped down! Living room’s clock was showing 5 O’ clock! But dad brought out his cell phone from his pocket and looked at it with wonder!

What’s wrong with the this clock? He asked.

Then he walked calmly toward the clock and pushed it’s hands backward. Billy was embarrassed! He didn’t want daddy to find out about what he did. So he ran to fix other clocks before dad finds out about them!

He fixed his dad’s clock first and then he ran to his patents’ bedroom!

Res: The playing time! Story for kids

Moonzia

 

https://www.merchantcircle.com/blogs/faheem-new-york-ny/2023/3/Dinocity-SuperDino-saves-DimDim-Story-for-kids/2413603

https://penzu.com/p/a003948e

https://writeupcafe.com/fishs-soccer-story-for-kids/

https://all4webs.com/faheemkhatri4/fgdhfhduf12.htm?46383=31425

https://squareblogs.net/jiyvez49ah

https://webyourself.eu/blogs/86084/turtles-trip-Story

http://faheemkhatri4.bloggersdelight.dk/2023/03/06/turtles-trip-story/

https://biiut.com/read-blog/53048

https://theomnibuzz.com/the-little-rock-story-for-kids/

https://www.click4r.com/posts/g/8372739/the-little-rock-story-for-kids

https://blogfreely.net/faheemkhatri4/the-little-rock-story-for-kids

http://budtrader.com/arcade/members/vigetir4/activity/1435767/

https://zb3.org/ih0ow4g62s

 

مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان

۴۳ بازديد

مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان

 

استفاده از جکوزی برای درمان کودکان

استفاده از جکوزی برای کودکان، باعث بهبود کیفیت خواب و استراحت آن‌ها می‌شود. جکوزی باعث کاهش فشار و استرس بدن و افزایش ترشح هورمون‌های آرامش در بدن می‌شود. این هورمونها باعث می‌شود که کودکان راحت‌تر بخوابند. برای کودکانی که با مشکلات خواب، افسردگی، اضطراب، یا بیش فعالی دارند، استفاده از جکوزی می‌تواند کمک کننده باشد.

همچنین، استفاده از جکوزی به عنوان یک روش طبیعی برای تسکین درد و التهاب موضعی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای کودکانی که با درد روبرو هستند، مانند دردهای رشدی، دردهای عضلانی و مفصلی، استفاده از جکوزی می‌تواند مفید باشد. آب گرمی که در جکوزی استفاده می‌شود، باعث کاهش التهابات موضعی و کاهش درد می‌شود.

علاوه بر این، استفاده از جکوزی به عنوان یک روش فیزیوتراپی نیز برای کودکانی که دچار مشکلاتی مانند اختلالات حرکتی هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. آب گرمی که در جکوزی استفاده می‌شود، باعث افزایش خونرسانی و بهبود حرکت مفاصل و عضلات می‌شود.

 

سایر مزایای استفاده از جکوزی در کودکان

?. کاهش استرس و اضطراب: علاقه زیاد کودکان به قرار گرفتن در آب و بازی در آن می‌تواند اضطراب را از آنان دور کند. این محیط آرامش بخش که توسط چشمان و گوشهای کودکان درک می شود، به آنها احساس رضایت و خوشبختی می دهد.

?. بهبود کیفیت خواب: استفاده از جکوزی به عنوان یک روش طبیعی برای کمک به کودکان برای خواب بهتر و راحت تر معرفی شده است. گرمی آب جکوزی که به بدن کودکان انتقال می یابد باعث توسعه عضلات و استراحت بدنشان می شود و موجب بهبود خواب آنها می شود.

?. بهبود عملکرد قلبی و عروقی: جکوزی به دلیل ایجاد فشار هیدرولیکی در بدن، بهبود عملکرد قلبی و عروقی کودکان را ارتقا می دهد. این فشارهای هیدرولیکی باعث افزایش نرخ ضربان قلب و جریان خون در بدن می شود و این نتیجه می دهد که قلب بهبود می یابد. در کودکانی که به عوارض قلبی و عروقی مبتلا هستند استفاده از جکوزی (با نظر پزشک) می‌تواند بسیار مفید باشد

http://gg.gg/13hyoz

https://bit.ly/3yLwo0e

https://did.li/xUSNf

https://mub.me/BRhU

  https://t.ly/GGX6X .

?. کمک به بهبود وضعیت پوست: جکوزی می تواند به بهبود وضعیت پوست کودکان کمک شایانی نماید. آب گرم به دور از هوا و آلودگی های شهری بر روی پوست کودکان ورود پیدا می کند و به تنظیم فشار خون و بهبود گردش خون کمک می کند که نتیجه آن بهبود سلامت و زیبایی پوست می باشد. قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث گشاد شدن منافذ پوستی شود و باعث خروج سموم از بدن شود. همچنین، آب گرم می‌تواند به تسکین درد و التهابات پوستی کمک کند.

?. بهبود عملکرد گوارشی: گرمای آب جکوزی می تواند به بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کودکان نیز کمک نماید. دلیل این امر آنست که بسیاری از هورمونهایی که در دستگاه گوارش انسان ترشح می‌شئند متاثر از وضعیت روحی انسان است. قطعا شما نیز در زمانی که استرس و اضطراب دارید، دچار مشکلات گوارشی می‌شوید. در کودکان با توجه به اینکه معمولا ملاحظات رژیم غذایی رعایت نمی‌شود، استفاده از جکوزی می‌تواند به بهتر شدن عملکرد سیستم گوارش کودک کمک کند.

6. استفاده از جکوزی برای کودکان همچنین می‌تواند به بهبود توجه و حوصله کودک کمک کند. آب گرم می‌تواند به کاهش تنش و استرس کمک کند و به همین دلیل، کودکان بعد از استفاده از جکوزی معمولاً بهبود قابل توجهی در تمرکز و حوصله پیدا می‌کند.

7. درمان بیماری‌های عضلانی و اسکلتی نیز از دیگر مزایای استفاده از جکوزی برای کودکان است. قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث کاهش درد عضلانی و مفصلی شود و به افزایش انعطاف‌پذیری و قدرت عضلات کمک کند. برای کودکانی که دچار بیماری‌های مانند آرتروز و روماتیسم هستند، جکوزی می‌تواند بهبود قابل توجهی در کیفیت زندگی آنها ایجاد کند.

مزایای دیگر استفاده از جکوزی برای کودکان عبارتند از:

  • کمک به کاهش وزن: قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث تعریق بیشتر و در نتیجه کاهش وزن شود.
  • افزایش سیستم ایمنی: برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که قرار گرفتن در آب گرم می‌تواند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین تحقیقات نشان داده کودکانی که در معرض آب و مخصوصا استفاده مستمر از جکوزی قرار دارند کمتر به بیماریهای ویروسی و باکتریایی همچون آنفلوانزا و سرما خوردگی مبتلا می‌شوند.

 

https://independent.academia.edu/AntoinetteMorgan48

https://jobs.ict-edu.uk/user/kristawood1/

https://ict-edu.uk/user/kristawood1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=729dd429-e336-4c60-a4b4-b51f7688f15f

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://www.ladorco.com/

https://entrance-exam.net/forum/members/kristawood1.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KristaWood1

https://www.pubpub.org/user/krista-wood

https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KristaWood1

https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://www.ladorco.com/

https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx

 

 

 

دانلود از سایت آهو موزیک

۴۴ بازديد

موسیقی چیست؟ در واقع بین هفت هنر اصلی انسان موسیقی در جایگاه اول قرار دارد، البته بعضی نقاشی و طراحی را اول می دانند اما فهرست ها موسیقی را در جاگاه اول قرار داده اند، موسیقی هنر بیان و انتقال احساس از طریق صوت و آوا اسـت، مثل نقاشی کـه انتقال و بیان احساس از طریق کشیدن طرح ها اسـت و یا سینما کـه بیان و انتقال احساس و پیام خاصی از طریق عکسهای می باشد.

 

هفت هنر برتر انسان:

هنر اول= موسیقی

هنر دوم= حرکات نمایشی و رقص

هنر سوم= هنرهای ترسیمی، «نقاشی ، خطاطی و …»

هنر چهارم= هنرهای تجسمی، «معماری، مجسمه سازی ، شیشه گری و …»

هنر پنجم= ادبیات «نویسندگی، شامل شعر ، داستان ، فیلمنامه و…»

هنر ششم= هنرهای نمایشی، تئاتر و …

هنر هفتم= سینما

 

وجه مشترک هنرهای هفت گانه

1 تخیل بعنوان مهمترین عامل در شکل‌گیری آثار هنری بـه شمار می‌رود ، هرچه هنرمند حس تخیل بهتری داشته باشد آثار او در میان سایر هنرمندان شاخص تر می شود.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

2 احساسات و عواطف هنرمند ، وجه اشتراک آثار هنری دراین است که بیشتر این آثار بر اساس عواطف و احساسات هنرمند شکل می‌گیرد و کمتر تفکر منطقی و عقلانی در پیش زمینه آثار هنری دخالت دارند . این بدین معنی نیست کـه هنرمند از عقل ، شعور و درک خود در خلق آثار استفاده نمیکند ، بـه عبارتی یعنی احساسات هنرمند بر جنبه های فکری در ابتدای شکل‌گیری طرح او برتری می‌یابد.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

3 منشوری بودن و چند معنایی بودن آثار هنری ، این بدین معنی اسـت کـه وقتی هنرمند اثری را خلق می کند هرکس کـه در مقابل آن قرار میگیرد با توجه بـه تفکرات و احساسات خود می تواند برداشت متفاوتی از آثار هنری داشته باشد . بی شک وقتی یک اثر هنری از عواطف و احساسات هنرمند شکل میگیرد نمی‌تواند معنایی تک بعدی داشته باشد و استنباط ازآن متفاوت می شود.

 

تعریف موسیقی یا موزیک

موسیقی یا آهنگ راکه در ادبیات پارسی کهن به آن خنیا هم میگویند، یک فعالیت یا حرفه اسـت که از صدا یا سکوت تشکیل می شود. عناصر اصلی تشکیل دهنده‌ی موسیقی، ملودی، هارمونی و ریتم اسـت کـه ملودی توسط زیر و بمی صدا‌ها بـه وجود می آید.

 

ریش? کلم? خنیا

خنیا از لغت پارسی خونیاک و لغت اوستایی هونواک گرفته شده اسـت. هونواک از دو بخش هو «بـه معنای نیک و خوش» و نواک «بـه معنای نوا» ساخته شده اسـت کـه مجموعا هونواک را میتوان نوای خوش معنی کرد.

موسیقی چیست؟ | درباره موسیقی، موزیک و تاریخچه و انواع آن

واژه‌ی موسیقی هم از لغت یونانی و برگرفته از واژه? Mousika» ??????? و مشتق از واژه? ??????» می دانند. مهم ترین عامل بـه وجود آورنده‌ی موسیقی صدا و ریتم همراه با هنر بیان احساسات بـه وسیله‌ی آواست.

 

موسیقی یا موزیک ؟

تعاریف مختلف از موسیقی: پیشینیان و موسیقی دانان بزرگ گذشته تعاریف مختلفی از موسیقی ارائه داده‌اند کـه در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم:

 

ارسطو «از فیلسوفان یونان باستان»:

موسیقی را یکی از شاخه‌های ریاضی معرفی کرد و فیلسوفان اسلامی هم نظر او را پذیرفته‌اند مانند ابن سینا کـه در کتاب خود دربخش ریاضی از موسیقی نام برده است.

 

ارسطو در جای دیگری می‌گوید:

موسیقی حکمتی اسـت کـه نفوس بشر از اظهار آن در قالب الفاظ درمانده است بنابر این آنرا در قالب اصوات ظاهر می‌سازد.

 

افلاطون «دوّمین فیلسوف از فیلسوفان بزرگ»:

او می گوید موسیقی یک ناموس اخلاقی اسـت کـه روح بـه جهانیان، و بال به تفکر و جهش بـه تصور، و ربایش بـه غم و شادی و حیات بـه همه ی چیز می‌بخشد. موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ میکند و استعداد پذیرش عدالت را در وی برمی‌انگیزد.

 

ابونصر فارابی:

از نظر ابونصر فارابی «از بزرگ ترین فلاسفه و دانشمندان ایرانی عصر اسلام» موسیقی علم شناسایی الحان و شامل دو علم اسـت؛ علم موسیقی عملی و علم موسیقی نظری.

 

ابوعلی سینا:

از نظر ابوعلی سینا «دکتر، ریاضی‌دان، منجم، فیزیک‌دان، شیمی‌دان، زمین‌شناس، شاعر، منطق دان و فیلسوف ایرانی» موسیقی علمی اسـت ریاضی کـه در آن از چگونگی نغمه‌ها از نظر ملایمت و سازگاری، و چگونگی زمان‌های بین نغمه‌ها بحث میشود.

 

بتهوون:

بتهوون «موسیقی‌دان و آهنگساز برجسته‌ی آلمانی» آهنگ یا موسیقی را مظهری میداند عالی‌تر از هر علم و فلسفه‌ای. از نظر او موسیقی هنر زبان دل و روح بشر و عالی‌ترین تجلی قریحه? انسانی اسـت. بتهوون می گوید: “آنجا کـه سخن از گفتن بازمی‌ماند موسیقی آغاز میشود”.

 

لئوپددوفن:

ریشه موسیقی بـه عهد کهن ارتباط دارد. در واقع همان روزی کـه انسان توانست برای اولین بار خوشی‌ها و رنج‌های خودرا با صدا نمایش دهد، مبدأ موسیقی بـه‌شمار می آید.

 

ابن خردادبه «جغرافی‌دان، تاریخ‌نویس و موسیقی‌شناس ایرانی»:

موسیقی آن اسـت کـه تـو را شاد کند و برقصاند و بگریاند و اندوهگین کند و جز آن هر چـه باشد رنج و بلاست.
موسیقی ذهن را لطیف و خوی را ملایم و جان را شاد و قلب را دلیر و بخیل را بخشنده میکند، آفرین بر خردمندی کـه موسیقی را پدیدآورد.

 

هگل «فیلسوف بزرگ آلمانی»:

انچه موسیقی متعلق بخود می داند همان اعماق زندگانی درون شخص اسـت موسیقی هنر خاص روح اسـت و بـه‌طور مستقیم بـه روح خطاب میکند.

 

واگنر:

آهنگ‌ساز، رهبر ارکستر، نظریه‌پرداز موسیقیدان و مقاله‌نویس آلمانی در تعریف آهنگ می گوید: مـن موسیقی را تنها وسیله لذت گوش بـه‌شمار نمی‌آورم بلکه آنرا محرک قلب و مهیج احساسات می دانم. موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق بـه دل اسـت و جاییکه دل نیست موسیقی هم وجود ندارد.

 

نیچه:

فیلسوف، شاعر، منتقد فرهنگی، آهنگساز و فیلولوژیست کلاسیک بزرگ آلمانی معتقد اسـت کـه تمام پدیده‌ها در مقایسه با موسیقی تنها نمادند. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده‌اسـت.

منبع :

https://www.pinterest.com/pin/1015632153446377355/

تاثیر موسیقی در تمرکز و یادگیری

۴۳ بازديد

تاثیر موسیقی در تمرکز و یادگیری

تاثیر موسیقی بر یادگیری را در همه ی‌ی سنین میتوان مشاهده کرد. فرد در حین نواختن و تمرین کردن یا گوش دادن بـه موسیقی تمام تمرکز و حواس خود رابه موسیقی میدهد کـه این امر موجب افزایش دقت فرد می شود. موسیقی همچنین باعث افزایش سرعت یادگیری و میزان آی کیو میشود.

 

در جامعه‌ی امروزی، هنر و بـه خصوص موسیقی علاوه بر بحث زیبایی شناسی و لذت و آرمشی کـه بـه انسان میدهد، بـه یک حرفه تبدیل شده و راه و روشی برای تقویت مهارت‌های دیگر در بشر اسـت. تاثیر موسیقی بر یادگیری امری انکار ناپذیر اسـت و این روز‌ها عده‌ی زیادی از موسیقی برای تقویت مهارت‌هایی بـه خصوص برای کودکان استفاده می کنند.

 

تاثیر موسیقی بر مغز

قطعات موسیقی بر اساس ترکیب فواصل موسیقایی و ریتم، دارای ارتعاشات خاصی هستند کـه موجب تحریک سلول‌ های عصبی می شود و این تحریکات احساسات و انگیزه‌ را در افراد تقویت می کند. موسیقی و نوع آن تاثیر بسیار مثبت و مستقیمی روی مغز می گذارد. برای مثال:

 

یک موسیقی با ریتم تند یا محتوای شعری مثبت باعث تحریک قوه‌ی یادگیری میشود. نواختن یک ساز و فراگیری آن بـه تقویت تمرکز در مطالعه، درس خواندن و نوشتن کمک می کند. بـه خصوص گوش دادن و نواختن قطعات آهنگسازان معروف مانند باخ، موتزارت و هندل. موسیقی با ریتم تند انرژی‌های منفی و خستگی را ازبدن دور می کند. موسیقی آرام فرد را ریلکس می کند.

 

تاثیر موسیقی بر یادگیری

موسیقی برای همه ی‌ی سنین مفید و لذت بخش اسـت و باعث افزایش تمرکز و دقت در کار‌ها و فعالیت‌ها می شود. همچنین گوش دادن بـه موسیقی باعث داشتن ذهنی آرام و خلق و خوی مثبت می شود. علاوه بر این نوع موسیقی هم بر یادگیری موثر اسـت؛ موسیقی باید مورد علاقه‌ی فرد باشد. مثلاً در عده ای از افراد موسیقی بدون کلام تاثیر بیشتری دارد.

 

استفاده از موسیقی یکی از روش‌های اساسی برای آموزش کودکان در هر زمینه‌ای اسـت. آموزش موسیقی در سن کم و بـه کودکان بـه گونه‌ای اسـت کـه کودکان بـه درک ریتم، یادگیری نت‌ها، هم خوانی و نواختن ملودی‌های ساده و کودکانه با ساز‌های کودکان «از قبیل زایلافون، فلوت ریکوردر و ساز‌های ضربی ساده» مشغول و آشنا می شوند.

 

ارزش‌های اجتماعی یادگیری موسیقی بر نظریاتی بنا شده اسـت کـه بخشی ازآن‌ها بـه اثرات فراموسیقایی آموزش موسیقی در سنین کودکی اشاره دارد؛ بـه طوری‌که قدمت این نظریه‌ها در جامعه کشور آمریکا بـه بیش از یک قرن میرسد. در کشور‌هایی مانند کشور آمریکا و دیگر کشور‌ها برنامه‌هایی با هدف تثبیت تاثیر موسیقی بر یادگیری و افزایش نمرات دانش آموزان ارائه می شود.

 

موسیقی در یادگیری عمیق و ماندگار تاثیر فراوانی می گذارد و باعث تقویت و رشد ذهنی می شود. بین دو فرد با میزان هوش و آی کیو یکسان فردی کـه موسیقی را فرا گرفته اسـت دارای سرعت یادگیری بیشتر اسـت. چون کودک در خلال نواختن و تمرین موسیقی، قوه تفکر خود رابه کار می‌اندازد و از طریق تمرکز و تفکر بـه تمرین می پردازد.

 

یک موسیقی دان آلمانی می گوید کـه موسیقی تاثیر زیاد و مثبتی بر هوش و آینده‌ی کودکان دارد. برای اثبات این موضوع طی یک آزمایش و تحقیق دو گروه ده نفره از کودکان تشکیل دادند و میزان توانایی، دقت، تمرکز و سرعت این بچه‌ها را هنگام پازل بازی مورد بررسی قرار دادند. این کودکان هرروز بـه مدت سی دقیقه آموزشی همراه با موسیقی داشتند.

 

پس از شش ماه مشاهده کردند کـه بچه‌ها در چیدن و سرعت عمل قطعات پازل پیشرفت زیادی داشتند. طی یک مطالعه‌ی تحقیقاتی دیگر نیز نشان داده شده اسـت، کودکانی کـه حداقل سه سال آموزش نوازندگی یک ساز را دارند از نظر توانایی‌های شنوایی بهتر از دیگر کودکان عمل میکنند. همچنین دارای دایره‌ی لغات و توانایی‌های استدلال غیرکلامی بهتری هستند.

 

موسیقی و ریاضی

با مراجعه بـه کتاب‌هایی مثل کتاب شفا ابن سینا متوجه خواهیم شد کـه علم موسیقی از دیرباز بر پایه‌ی ریاضی استوار بوده اسـت؛ و همانطور کـه می دانیم ابن سینا در کتاب خود موسیقی را در مبحث ریاضی مطرح کرده اسـت. لذا میتوان از تاثیر موسیقی بر یادگیری ریاضی و رابطه آن دو باهم نیز سخن گفت.

 منبع :

https://ext-6274410.livejournal.com/259.html

پلیمرها و داربست ها

۴۲ بازديد

پلیمرها و داربست ها

داربست های مهندسی بافت اغلب از مواد پلیمری زیست تخریب پذیر ساخته می شوند که می توانند به عنوان پلیمرهای طبیعی یا پلیمرهای مصنوعی طبقه بندی شوند. پلیمرهای طبیعی مانند کلاژن، کیتوزان، اسید هیالورونیک، فیبرین، آلژینات و فیبروئین ابریشم دارای مزایایی در تشخیص بیولوژیکی و رفتار فعال زیستی بالقوه هستند. با این حال، اشکالات زیادی در ارتباط با استفاده از پلیمرهای طبیعی وجود دارد، به عنوان مثال، مسائل ایمنی زایی، آلودگی پاتوژن، خواص مکانیکی محدود، زیست تخریب پذیری سریع و عدم سازگاری دسته به دسته. اسید لاکتیک)، PLA. پلی (اسید گلیکولیک)، PGA؛ پلی (?-کاپرولاکتون)، PCL؛ پلی وینیل الکل)؛ پلی (بوتیلن سوکسینات)؛ پلی انیدرید؛ پلی اتیلن اکسید؛ پلی (l-lactide-co-3-caprolactone)، PLCL; پلی (اتیلن اکسید) و غیره با وجود تجزیه پذیری و زیست سازگاری خوب، پلیمرهای مصنوعی گروه های چسبندگی بیولوژیکی ندارند و توانایی تنظیم pH در طول متابولیسم سلولی را ندارند.

ساختار پلیمرها

پلیمرهای مصنوعی همچنین در ترکیب با پلیمرهای طبیعی برای بهبود مشکلات نامطلوب مربوط به آب دوستی، اتصال سلولی و زیست تخریب پذیری استفاده می شوند. علاوه بر این، داربست ها با استفاده از لیگاندهای خاص، مانند مولکول های پروتئین، که به تقویت پاسخ های سلولی کمک می کنند، فعال می شوند.

با استفاده از مواد زیستی مصنوعی و طبیعی، داربست‌های سه‌بعدی مانند نانوالیاف، هیدروژل‌ها و میکروذرات متخلخل به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. این داربست های سه بعدی و بسیار متخلخل برای ایجاد یک محیط محلی فعال پس از کاشت برای بازسازی بافت آسیب دیده یا از دست رفته استفاده می شود. در داربست های سه بعدی، تخلخل ثابت شده است که تعیین کننده مهم مهندسی بافت نسل دوم است و تاکید بیشتری بر نیاز به عروق و نفوذ سلول به منافذ داربست دارد. مطالعات قبلی نشان داده است که رشد و چسبندگی سلول به شدت به اندازه و تراکم منافذ در داربست بستگی دارد که باید با دقت بر اساس پارامترهای خاص بسته به جنس و کاربرد دستکاری شود. یکی از دلایل اصلی اهمیت تخلخل این است که شبکه های سلولی به مسیرهای ترکیبی انتقال مواد مغذی، سیگنال دهی سلولی و تکثیر برای تقلید از ساختار محیط ماتریکس خارج سلولی طبیعی (ECM) متکی هستند. با این حال، تخلخل و در نتیجه نسبت سطح به حجم داربست نباید آنقدر زیاد باشد که مقاومت مکانیکی آن را کاهش دهد. https://t.ly/0sjP

http://s.ecmaps.de/t_Gsd

داربست های سه بعدی برای کاربردهای مهندسی بافت با دو محدودیت اصلی روبرو هستند: داربست ها نباید خیلی متخلخل باشند (به دلیل استحکام مکانیکی به خطر افتاده) و همچنین نباید به طور قابل ملاحظه ای عاری از تخلخل (به دلیل عدم نفوذ سلول) باشند. رگ های خونی و سیگنال ها). این تعادل نشان می دهد که نفوذ بیشتر سلول با تخلخل بیشتر همراه است و تخلخل به طور کلی با مقاومت مکانیکی یک داربست معین نسبت معکوس دارد. این مبادله یکی از مفاهیم اساسی مهندسی بافت به طور کلی است و همیشه باید در هنگام ساخت مواد زیستی در نظر گرفته شود.

منبع :  بن یاخته

 

https://giphy.com/channel/TamikaHayes2

https://3dwarehouse.sketchup.com/user/fdd2709c-82a1-4c4a-a504-c6552a18dccb/Tamika-H

https://www.fanfiction.net/u/15546041/

https://seekingalpha.com/user/57085970/comments

https://www.spreaker.com/user/16703003

https://justpaste.it/8uvu9

https://www.atlasobscura.com/users/tamikahayes2

https://trello.com/u/tamikahayes2

https://www.diigo.com/user/tamikahayes2

https://www.blogtalkradio.com/tamikahayes2

https://gitlab.com/TamikaHayes2

https://www.viki.com/users/tamikahayes2_594/about

 

 

تنبلی تخمدان شایع ترین اختلال غدد درون ریز در زنان جوان است

۳۹ بازديد

تنبلی تخمدان شایع ترین اختلال غدد درون ریز در زنان جوان است

سندرم تخمدان پلی کیستیک که معمولا به عنوان کیست تخمدان شناخته می شود، یکی از شایع ترین اختلالات هورمونی در زنان در سنین باروری است. سندرم تخمدان پلی کیستیک معمولاً با علائمی مانند بی نظمی قاعدگی، افزایش سطح آندروژن، مشکلاتی مانند آکنه و رشد مو در نواحی خاصی از صورت و بدن، کیست های کوچک روی تخمدان ها و ناباروری خود را نشان می دهد. اما این سندرم بیشتر از یک اختلال هورمون جنسی وجود دارد. اختلال متابولیک.

دکتر. حسین صمدانیفورد، فوق تخصص غدد و متابولیک و عضو گروه تخصصی ناباروری مرکز ابن سینا درباره عوارض متابولیکی این سندرم گفت: سندرم تخمدان پلی کیستیک شایع ترین اختلال غدد درون ریز و هورمونی در زنان جوان است که به غیر از باروری ، سیستم متابولیک بدن را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.» زیرا اغلب با چاقی و مقاومت به انسولین همراه است.

دکتر. صمدانی فرد درباره مقاومت به انسولین توضیح داد: انسولین هورمونی است که باعث می شود سلول های خون از قند (گلوکز) برای تامین انرژی استفاده کنند و گاهی به دلایل خاصی از جمله سندرم تخمدان پلی کیستیک، سلول های عضلانی، چربی و کبد قادر به پاسخگویی مناسب به آن نیستند. انسولین یعنی نمی توانند گلوکز خون را جذب کنند یا نمی توانند ذخیره شوند بنابراین پانکراس برای غلبه بر افزایش سطح گلوکز خون مجبور به تولید انسولین بیشتری می شود که به این وضعیت مقاومت به انسولین می گویند و تداوم آن می تواند منجر به افزایش آن شود. سطح گلوکز خون (هیپرگلیسمی) و در طول زمان به پیش دیابت و دیابت نوع 2 می رسد.

عضو تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا توضیح داد: خطر مشکلات متابولیک مانند پیش دیابت و دیابت در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که چاق هستند بسیار بیشتر است.

این مشکلات در جوانی و بعد در زندگی ظاهر می شود. بنابراین، زنان مبتلا به این سندرم باید سطح قند خون خود را کنترل کنند و ما درخواست قند خون ناشتا و سه ماهه آزمایش قند خون C1 A را برای مراجعان داریم.

وی با اشاره به سندرم متابولیک به عنوان یکی دیگر از عوارض احتمالی سندرم تخمدان پلی کیستیک، گفت: سندرم متابولیک اختلالی است با عوارضی مانند دور شکم بزرگ، افزایش تری گلیسیرید خون، سطح HDL پایین، فشار خون بالا و افزایش قند خون که طیف وسیعی از دیابت را شامل می شود. ." همراه.

وی ادامه داد: سندرم متابولیک یکی از مشکلاتی است که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک به ویژه افرادی که دارای اضافه وزن هستند، در حال حاضر و آینده با آن مواجه خواهند شد.

از نظر مدیریت این عوارض، دکتر. صمدانی فرد گفت: معمولا برای بیماران سندرم تخمدان پلی کیستیک متفورمین تجویز می کنیم که دارویی بی خطر و بدون عارضه است که به پیشگیری از دیابت و بهبود متابولیسم در این بیماران کمک می کند.

علاوه بر این، این دارو می تواند به بهبود اختلالات هورمونی کمک کند. اما مهمتر از درمان دارویی، تغییر سبک زندگی است. اگر زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک سبک زندگی سالمی را اتخاذ کنند، یعنی رژیم غذایی کم کالری، کاهش وزن و ورزش منظم داشته باشند، از بسیاری از این عوارض می توان پیشگیری کرد.

یکی از اعضای تیم تخصصی مرکز درمان ناباروری ابن سینا در پایان گفت: همانطور که قبلاً گفته شد، تغییر سبک زندگی موثرتر از هر روش درمانی دیگری برای سندرم تخمدان پلی کیستیک است. کاهش وزن، حتی چند پوند، برای زنان دارای اضافه وزن یا چاق بسیار مفید است.

رژیم غذایی سالم یعنی کاهش مصرف کربوهیدرات های ساده، چربی های اشباع شده، غذاها و نوشیدنی های حاوی قند مصنوعی و افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات تازه نیز می تواند بسیار مفید باشد.

علاوه بر این، زنان جوان باید ورزش منظم را به برنامه روزانه خود اضافه کنند. ما حداقل سی دقیقه ورزش هوازی، پنج روز در هفته، یا سی دقیقه ورزش غیر هوازی یا استقامتی، مانند دمبل سبک، سه روز در هفته را توصیه می کنیم. این تغییرات می تواند به بهبود مشکلات متابولیک این بیماری و بهبود اختلالات هورمونی و باروری در این زنان کمک کند. "

منبع :  شرکت فناوری بن یاخته   https://bonbiotech.ir/

 

https://www.bitsdujour.com/profiles/ojlrHu

https://letterboxd.com/TamikaHayes2/

https://www.mapleprimes.com/users/TamikaHayes2

https://www.intensedebate.com/people/TamikaHayes21

 

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11314663

https://independent.academia.edu/JennyTucker48

http://edu.fudanedu.uk/user/tamikahayes2/

http://fudanedu.uk/user/tamikahayes2/

http://jobs.ict-edu.uk/user/tamikahayes2/

http://ict-edu.uk/user/tamikahayes2/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=83ce44f0-6636-42ef-8426-baa8ecf00c0b

https://ez*******.cityu.edu.hk/login?url=https://bonbiotech.ir/

http://entrance-exam.net/forum/members/tamikahayes2.html

http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:TamikaHayes2