آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت شهروندي تركيه

۴۴ بازديد

آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت شهروندي تركيه

آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت شهروندي تركيه چيست؟ چه روش‌هايي براي گرفتن اقامت تركيه وجود دارد؟ چه مراحلي را بايد براي گرفتن شهروندي تركيه پشت سر بگذاريم؟ براي افرادي كه به دنبال مهاجرت هستند، تركيه يكي از بهترين كشورهاي براي گرفتن اقامت است. از آن جايي كه كشور تركيه فرهنگ نزديكي به ايران دارد و ارزش ريالي نسبت به ارز اين كشور يعني لير خيلي بالا نيست، تركيه ميتواند يكي از مقاصد مناسب براي مهاجرت ايرانيان به جهت زندگي و كار باشد. روشهاي متفاوتي براي گرفتن اقامت شهروندي تركيه وجود دارد كه در ادامه به معرفي آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت تركيه پرداختهايم.

روش‌هاي مختلفي براي دريافت اقامت و شهروندي تركيه وجود دارد از گرفتن ويزاي كاري گرفته تا ويزاي تحصيلي، اولين موردي كه بايد قبل از اخذ شهروندي تركيه به آن توجه داشته باشيد آن است كه شرايط خود و همچنين روشي كه براي شما بهترين روش است را در نظر بگيريد.

اخذ اقامت از طريق ويزاي كاري

در صورتي كه پيشنهاد كاري از يكي از شركتهاي تركيهاي داشته باشيد، ميتوانيد براي گرفتن ويزاي كاري اقدام نماييد. و يا اگر به هر طريقي در اين كشور مشغول به كار شديد و از طريق يك كارفرماي قانوني به كسب و كار خود مشغول شديد، ميتوانيد براي دريافت مجوز كاري اقدام نماييد. افرادي كه به مدت 8 سال در اين كشور به كسب و كار مشغول شوند، پس از طي كردن اين زمان ميتوانند اقامت شهروندي تركيه را دريافت نمايند.

براي دريافت مجوز كار كه در تركي استانبولي به آن چاليشما ايزين ميگويند، لازم است كارفرماي قانوني داشته باشيد و توسط آن كارفرما براي شما بيمه رد شده باشد. و يا اگر خود داراي كسب و كاري هستيد، لازم است شركت خود را ثبت كنيد تا بتوانيد مجوز كاري را دريافت نماييد. براي ثبت شركت لازم است شركت خود را به مانند ديگر شركتها در تركيه ثبت كرده و پس از گذشت 5 سال اقدام به دريافت اقامت شهروندي تركيه كنيد. با ثبت شركت، شما تبديل به يك خود اشتغال ميشويد و پس از آن لازم است به مدت 5 سال براي خود بيمه رد كنيد تا در نهايت بتوانيد اقامت دائم تركيه خود را دريافت نماييد. لازم به ذكر است كه كه ثبت شركت يكي از آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت شهروندي تركيه است و همچنين هزينه پايينتري را نسبت به روشهاي ديگر دربردارد.

اخذ اقامت از طريق ازدواج با يك شهروند تركيهاي

در صورتي كه با يك شهروند تركيهاي به صورت واقعي ازدواج كرده باشيد، پس از 3 سال اقامت كشور تركيه را دريافت مينماييد. در صورتي كه اين ازدواج صوري باشد و اداره نفوس و شهروندي تركيه متوجه صوري بودن آن بشود، مجازات زندان براي هر دو طرف ازدواج بريده ميشود. اداره ذكر شده در رابطه با ازدواج صورت گرفته تحقيقات بسياري را انجام ميدهد تا به واقعي بودن آن پي ببرد.

در مدت زماني كه با يك فرد تركيهاي ازدواج كردهايد، تنها ميتوانيد به صورت توريستي و با رفت و آمد محدود در اين كشور زندگي كنيد.

توجه به اين نكته حائز اهميت است كه در صورتي كه خانم قبل از اين ازدواج، ازدواج ديگري داشته و طلاق گرفته است، بايد 300 روز از روز طلاقش گذشته باشد.

اخذ اقامت از طريق خريد ملك در تركيه

اگر در تركيه خانهاي به ارزش 250 هزار دلار خريداري نماييد، فورا پاسپورت تركيه براي شما و خانوادتان صادر ميشود. ملك خريداري شده به جز ارزش آن بايد داراي شرايطي باشد كه اين شرايط عبارتند از:

  • تا 3 بار قبل خانه خريداري شده نبايد دست افراد خارجي (يابانجي) بوده باشد
  • ملك داراي بدهي نباشد.
  • ملك به صورت نقدي خريداري شود.

زمان آماده شدن پاسپورت تركيه براي شما در صورت خريد ملك با شرايط بالا، 2 الي 3 ماه طول خواهد كشيد.

اخذ اقامت از طريق اجاره خانه در تركيه

اگر خانهاي در تركيه اجاره كرده باشيد، به شما پاسپورت يك ساله و كوتاه مدت تعلق ميگيرد كه به دليل هزينه پاييني دارد، يكي از آسان ترين راه هاي گرفتن اقامت شهروندي تركيه است كه بسياري از افراد از طريق اين روش به دنبال ديگر روشها براي اخذ اقامت تركيه ميروند.

اخد اقامت از طريق اجاره خانه در تركيه داراي مزايي چون ارزان بودن، آسان بودن، امكان درخواست اقامت كاري تركيه و امكان گرفتن وقت سفارت ساير كشورها و حتي خود كشور تركيه است.

اخذ اقامت از طريق سرمايهگذاري در بانكهاي تركيه

اگر به مدت 3 سال مبلغي برابر با 500 هزار دلار را در بانكهاي تركيه سرمايه گذاري كنيد، طبق قوانين جديد وضع شده، در كنار تعلق گرفتن سود سپرده، پاسپورت تركيه براي شما صادر خواهد شد. ميزان سپرده بايد به لير در بانك سرمايهگذاري شود و مبليغ آن دقيقا برابر با 500 هزار دلار گفته شده باشد. گفتني است شهروندان ايراني ميتوانند با پاسپورت ايراني در كشور تركيه حساب باز كنند.

اخذ اقامت در تركيه از طريق تحصيل

يكي از بديهيترين راههاي دريافت اقامت در هر كشوري، اخذ اقامت از طريق تحصيل در آن كشور است و تركيه نيز از اين قائده مستثني نيست. براي دريافت ويزاي تحصيلي لازم است ابتدا پذيرش يكي از دانشگاهها و يا مراكز تحصيلي تركيه را بگيريد و پس از آن از طريق اين پذيرش به دنبال دريافت ويزاي تحصيلي برويد. گفتني است فردي كه با ويزاي توريستي وارد تركيه شده باشد نميتواند ويزاي تحصيلي بگيرد. اگر به دنبال دريافت اقامت شهروندي در اين كشور هستيد، ميزان سالهاي تحصيل شما، براي محاسبه در ميزان سالهاي زندگي در تركيه، نصف ميشود.

مزاياي اقامت در تركيه

از آن جايي كه كشور تركيه در بين دو قاره اروپا و آسيا قرار گرفته است، اصالت كشور خود را در بخش آسيايي و پيشرفت كشور را در بخش اروپايي نگه داشته است. به دليل اين ويژگي و همچنين عضويت تركيه در اتحاديه اروپا، اين كشور به يكي از بهترين كشورها براي مهاجرت تبديل شده است.

شهروندان تركيه قادر به مسافرت به 72 كشور دنيا بدون دريافت ويزا هستند، همچنين شهروندان اين كشور در هنگام ورود به 42 كشور ميتوانند ويزاي خود را در فرودگاه آن كشور دريافت نمايند. گفتني است گذرنامه تركيه يكي از 30 گذرنامه برتر در جهان است و به دليل همين ويژگياي كه دارد ميتواند يكي از بهترين كشورهاي براي مهاجرت باشد.

پاسپورتهاي تركيه براي ايرانياني كه در اين كشور اقامت گرفتهاند، داراي مزايايي چون بيمه رايگان، بازنشستگي، حق راي، تجارت در دنيا به مانند ديگر شهروندان تركيهاي و مسافرت رفتن به اكثر كشورهاي جهان بدون هيچ محدوديتي است.

مدارك مورد نياز براي دريافت اقامت تركيه

فرم درخواست مجوز اقامت، چهار قطعه عكس بيومتريك، رضايت نامه پدر و يا مادر براي افراد زير 18 سال، اصل و كپي گذرنامه و پرداخت هزينههاي اداري در اين كشور براي دريافت اقامت نياز است. در كنار موارد گفته شده لازم است ترجمه رسمي صفحات گذرنامه، هزينههاي داده شده به اداره مهاجرت، فرم راندوو، ارائه بيمه درماني معتبر (كه افراد زير 18 سال و بالاي 65 سال از ارائه اين مدرك معاف هستند) و مدارك داده شده به خدمات بهداشتي در تركيه را نيز براي گرفتن اقامت در اختيار داشته باشيد.

سخن پاياني

براي اخذ اقامت در تركيه راههاي بسياري وجود دارد كه لازم است تنها از راههاي قانوني استفاده كرده تا بتوانيد در مناسبترين و زودترين زمان ممكن ويزاي اين كشور را دريافت كنيد. هر كدام از راههاي عنوان شده يكي از بهترين و آسانترين راهها تلقي ميشوند، ولي بايد به كمك مشاوره با يك موسسه حقوقي در زمينه مهاجرت، يكي از اين روشها كه مناسبتر براي شما خواهد بود را برگزينيد تا بتوانيد در كشور تركيه اقامت بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر و همچنين دريافت راهنماي رايگان مي‌توانيد با به وب سايت تركيه پرتال سر بزنيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.